przez AnnaB » 2015-08-18, 23:34
Witam i dziękuję za zainteresowanie.
Otóż "dojenie po rozruchu " falowanie obrotów od 800 do 1100 do chwili osiągnięcia temperatury wskazywanej na desce ok 70 stopni, po osiągnięci wskazanej temperatury wszystko jest ok(no prawie-czasami na postoju zdarza że się delikatne szarpnięcie) ale na zimnym silniku czasami są tak duże skoki obrotów że gaśnie silnik. W moim aucie przy oryginalnym silniku i przebiegu 260000 był robiony wirus, został zmodernizowany napęd smarowania(pompa oleju), wywalony dpf fizycznie i programowo, czyszczone pompo-wtryskiwacze, rozrząd filtry płyny i wszystko co trzeba było. Tuner powiedział że wszystko jest ok. Frajda, auto tak naprawdę nie czuć było by było dynamiczniejsze czy mocniejsze (a ponoć 167kucy)ale pracowało równiej niż przed oddaniem do warsztatu i tu nie występował problem dojenia, były małe szarpnięcia na postoju i delikatne bujanie silnika odczuwane w kabinie ale to tylko tyle. Koszta nie małe. Przejechane 10tys. powrót na warsztat na wymianę oleju, filtrów no i okazało się ze 3 pompo-wtryski do wymiany-przyjęte z godnością-Naprawiać Płacę. Dwa wyjazdy do Poznania i powrót na lawecie oczywiście do warsztatu tunera-, diagnoza rozleciał się egr i elementy metalowe dostały się do 2 komory głowicy. Czarna rozpacz, ale decyzja na przekładkę silnika, zakupiony BKD od A3 z 2008r z przebiegiem 54tys. okazało się że wykorzystano słupek a pozostałe elementy z mojego starego auta, turbina do regeneracji, wtryski do regeneracji, egr zakupiony sprawny z alegrosza, wyczyszczone WSZYSTKIE elementy na drodze powietrza od filtra paliwa do głowicy. I cały czas ten problem dojenia, czasami delikatnie szarpnie na postoju. Proszę o wskazanie fachowca nie naciągacza, widzę iż Piotruś posiada bd. wiedzę przeczytane wszystkie posty ale nie mam możliwości sprawdzenia nic na VAgu bo w którymś z warsztatów najwyraźniej zestaw został użyty jako .....hgw i zniknoł:(.