zibi06 napisał(a):nie pamietam 82 napisał(a):Zrobiłem/przedłużyłem log 011 w BS. Oto on:
Log (0 - 011)
Każdemu życzyć takiego BS-a
uff...
zibi06 napisał(a):nie pamietam 82 napisał(a):Sprawdziłem też "wartość biegu jałowego":
Jest
uff...
zibi06 napisał(a):nie pamietam 82 napisał(a):Wtrysk sterujący to ten jedyny z przewodem?
Tak.
Jednak nie jestem taki ciemny w tedejikach
zibi06 napisał(a):nie pamietam 82 napisał(a):Ewantualnie jak sprawdzić napięcie na/w kostce? Mam miernik ale... co dalej?
Źródło:AKP
Mały skok igły rozpylacza dwusprężynowego powoduje że na biegu jałowym napięcie sygnału na biegu jest niskie. Pomiędzy wartością minimalną a maksymalną powinno wynosić wynosić nie mniej jak 0,15 V.
Wzrost prędkości obrotowej powoduje że sygnał jest rosnący i wydłuża się wraz ze wzrostem obciążenia.
Jeżeli jest brak sygnału, trzeba odłączyć czujnik wzniosu igły, rozłączyć złącze wtykowe. Następnie sprawdzić ciągłość cewki czujnika wzniosu igły G80 (wartość jaka jest wymagana to od 80 do 120 Ohm) i sprawdzić zwarcie do masy...
Wypada też sprawdzić jakie jest napięcie zasilania czujnika - woltomierz powinien wskazywać od 11 do 12V (na włączonym zapłonie).
Brak napięcia może wskazywać na uszkodzone przewody prowadzące do sterownika silnika lub o uszkodzeniu sterownika.
To chyba jednak zostawie mechanikowi
Oblukam wizualnie - tyle mojej roboty
zibi06 napisał(a):nie pamietam 82 napisał(a):Słyszałem juz opinie o uzdrawiających pompę dodatkach do ON typu STP itd - nigdy w to nie wierzyłem ale... dla zasady i świętego spokoju serca i ducha używam tego specyfiku a ON Vervę leje tylko na Orlenie.
Adrian moim skromnym zdaniem za dużo szczęścia naraz.. Ten silnik nie potrzebuje Vervy. Przynajmniej moim zdaniem zwykłe ON ze sprawdzonej stacji i dodatki są wystarczające.
Warto też zmieniać stację/ dystrybutora. Ze swojego subiektywnego doświadczenia mogę powiedzieć że stosując paliwa premium + dodatki w jednym przypadku tylko sobie pogorszyłem (co prawda dotyczy to PD-ków). Po prostu pomimo "przezorności" BIPY po stosowaniu lepszego ON (też tylko od jednego dystrybutora) uległy znacznemu pogorszeniu (tak przynajmniej wynikało z logów ). Oczywiście tylko jakaś tam hipoteza, każdy leje co uważa. Zwykły ON +dodatek to cena vervy (która zawiera dodatki czyszczące)
Dzięki Zbyszku za wyjasnienie - za dużo "cukru w jedej szklance" (jak to się mówi)
Czyli:
1. ON Verva (na "różnych" renomowanych stacjach - bez lania/dolewania dodatków)
2. ON eco - z STP ...
sam nie wiem... chyba wolę tą Vervę. STP leje się co 4.800km - mogę zapomnieć/nie pamiętać
Dzięki raz jeszcze - pozdrawiam