BArt76 napisał(a):Jakieś pobory i wycieki ?
BArt76 napisał(a):Jak Ci nie bierze oleju to czemu lejesz półsyntetyk ?
BArt76 napisał(a):wydaje mi się ...
BArt76 napisał(a):przestraszyłeś się samego "wydaje mi się" ?
BArt76 napisał(a):wg mnie 5W40
nie pamietam 82 napisał(a):Bardzo chętnie zasięgnę opinii i porady Fachowców ( rzeczownik wypowiedziany w najprawdziwszym tego słowa znaczeniu )
nie pamietam 82 napisał(a):Zbliża mi się wymiana oleju i... obecnie pracującą oliwą w moim silniku jest - Shell Helix Diesel HX7 10W-40 .
nie pamietam 82 napisał(a):Zmieniać czy nie zmieniać
nie pamietam 82 napisał(a): jeżeli tak to na co ?
BArt76 napisał(a):Jak Ci nie bierze oleju to czemu lejesz półsyntetyk ?
nie pamietam 82 napisał(a):Może wydawać się głupie to co teraz napiszę ale... jak zmieniałem olej po zakupie auta to nie wiedziałem na 100% czy i ile dokładnie bierze oleju - wiec tylko z tego powodu taka a nie inna decyzja .Teraz będę zmeniał olej drugi raz ( po zakupie ) .
Piotruś napisał(a):Sorki, ale oczekując na Fachowców nie mogę się powstrzymać /ADHD/, więc pozwól, że dorzucę kilka słów od siebie .
Piotruś napisał(a):Genialny olej /serio!/, szkoda tylko, że jest znacznie nie dostosowany do Twojego AKE
Piotruś napisał(a):Oczywiście, że zmieniać
Piotruś napisał(a):Zależy od kilku czynników.
Piotruś napisał(a):1.
Zachowawczo, zgodnie z wymaganą normą fabryczną, bezpiecznie dla silnika (w przypadku AKE i starszych pojęcie względne, o czym poniżej), naturalnie będzie olej 5W40 spełniający normę 505.00.
Ze względu na to, że (z tego co pamiętam) skłaniasz się do wymiany głowic na "typ BAU" /lub pochodnych/, moim zdaniem właśnie opcja 5W40 505.00 będzie tu najlepsza.
Piotruś napisał(a): 2.
Istnieje jednak pewien wyjątek, który polecałbym Ci szczególnie mocno gdybyś chciał maksymalnie wydłużyć eksploatację silnika na aktualnych głowicach AKE.
Mowa o tej perełce:
czyli o CASTROL'u EDGE 10W60 .
Olej cechuje się wyjątkową zdolnością do utrzymania filmu olejowego w najbardziej newralgicznych miejscach (czyli rewelacja na styku krzywek wałka z dźwigniami zaworowymi), a także wyjątkową stabilnością termiczną. Niestety w ślad za doskonałymi właściwościami tego szczególnego specyfiku idzie tez odpowiednio wyższa cena, więc nie ma sensu poprawiać wymagań fabryki jeśli faktycznie planujesz rychłą przebudowę silnika na BAU lub pochodny.
Nie ma tez co liczyć na to, że jeśli (?) proces wycierania wałków już trwa, to TWS 10W/60 powstrzyma go w cudowny sposób. Na pewno opóźni proces, na pewno też ulży wyrobionym elementom hydraulicznym ale nie zatrzyma.
Piotruś napisał(a): ... więc nigdy nie schodź poniżej absolutnego minimum, czyli 5W40 z normą 505.00.
Piotruś napisał(a):A dlaczego w razie nawet zwiększonej konsumpcji oleju miałby stosować półsyntetyk
Damiancki napisał(a):No to już wiem jaki będzie kolejny olej w moim BCZ . Szkoda że od razu o nim nie napisałeś.
szefunio napisał(a):Czytam ten cały wątek i nawet o grubość włosa nie jestem mądrzejszy.
Damiancki napisał(a): Piotruś napisał(a):Istnieje jednak pewien wyjątek, który polecałbym Ci szczególnie mocno gdybyś chciał maksymalnie wydłużyć eksploatację silnika na aktualnych głowicach AKE.
Mowa o tej perełce:
Obrazek
czyli o CASTROL'u EDGE 10W60 .
No to już wiem jaki będzie kolejny olej w moim BCZ
Piotruś napisał(a):głowic na "typ BAU" /lub pochodnych/, moim zdaniem właśnie opcja 5W40 505.00 będzie tu najlepsza.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości