Witam. Od pewnego czasu coraz częściej wywala mi kontrolkę dpf. Początkowo myślałem, że to normalne przy jeździe po mieście, jednak zaczęło mi wyświetlać dpf również podczas szybkiej jazdy po autostradzie oraz po użyciu Webasto. Dodatkowo doszedł problem z przybywaniem oleju. Przy wymianie oleju odessano 14 litrów! Po dłuższej, szybkiej jeździe przy przełączeniu skrzyni na tryb P lub N zaczyna szarpać i to całkiem mocno aczkolwiek trwa to chwilę, ok. 2 minut i przestaje. Zauważyłem również ubytek płynu chłodniczego. Czasem czuć spaliny w środku, ale tylko przy nagrzanym silniku. Oprócz tego nic nie śmierdzi, nic nie dymi. Spalanie jest większe tylko podczas wypalania dpf. Co do spadku mocy to wydaje mi się, że czasami jest trochę słabszy. Przebieg 330 000 km.
Czy to są objawy dpf czy bardziej wtryski? Jeśli to dpf to co robić? Wymienić, wyciąć, regenerować? Czy ufać firmom, które wymieniają dpf za 1500zł na ponoć bardzo dobry zamiennik lub oferuja usługę wycięcia?
Z góry dzięki za wszelką pomoc.
Pozdrawiam!