Witam. Ostatnio zaczęły się problemy z moją A6 C5 2,5 TDI AKE. Jak już kiedyś pisałem auto słabo paliło (było to rok temu). Wymieniłem wtedy wężyki przelewowe oraz podkładki. Problem nie ustąpił. Wreszcie w tym roku tj około 15 stycznia wymieniłem świece żarowe wszystkie nowe Beru. Wcześniej auto paliło w miarę ok chociaż zastrzeżenia miałem ale małe. Stare 5 sztuk nie działało, 1 szt działała słabo. Auto po wymianie paliło znacznie lepiej oczywiście na zimnym silniku, bo na ciepłym po wymianie świec nic się nie zmieniło- tj paliło bardzo dobrze bez zarzutu od 1 obrotu.
Problem pojawił się jakieś 2 tyg temu. Zauważyłem że auto zaczęło palić na ciepłym słabo tj. musiałem kręcić kilka obrotów wałem zanim zapaliło. Na zimnym było ok. W końcu po kilku dniach sytuacja zaczęła się pogarszać. Odpalanie na ciepły i na zimnym silniku było utrudnione, kilka obrotów wału zanim zapaliło około 3 sekundy kręcenia. Zaniepokoiło mnie to więc znów postanowiłem sprawdzić przelewy. Ku mojemu zdziwieniu były delikatnie nieszczelności. Więc znów wymieniłem wężyki i podkładki. Nic to nie dało. Więc postanowiłem wymienić filtr paliwa. Filtr oczywiście BOSCH. Po odpowietrzeniu układu wg forumowych instrukcji z wykorzystaniem pompy podciśnienia na bazie odkurzacza i butelki po napoju. Sądziłem że problem zniknął. Podczas odpowietrzania na początku wydostawały się bąbelki jednak później już tylko czyste paliwo bez bąbelków powietrza. Po zabiegu silnik odpalił bezproblemowo. Następnie pracował przez około 30 minut na postoju aż do osiągnięcia temp roboczej 90°C. Następnego dnia rano nie było poprawy w odpalaniu, może czasami palił lepiej, ale bez jakiejś konkretnej zależności. Po wymianie filtra następnego dnia pojechałem do pracy (75 km) samochód niby lepiej palił i wszystko było ok. Pomyślałem że problem rozwiązany. Kolejnego dnia znów do pracy. Jadąc do pracy padał śnieg dość obficie. Z racji tego czasami przyśpieszałem gwałtownie by cieszyć się Quattro. Jednak zauważyłem że przyśpieszanie nie jest ok tj, silnik wydawał się jakby miał mało mocy. Wcześniej podczas takich samych warunków ciągle podczas przyśpieszania itp załączała mi się kontrola trakcji i blokowała poślizgi z racji dużej mocy. Teraz niby też ale znacznie rzadziej mimo iż było naprawdę ślisko. Dodatkowo podczas przyśpieszania i przekraczania około 2 tys obr zauważyłem, że silnik ma muła i nie chce się wkręcać dalej na obr, a przy tym dymi na siwo biało oraz zapalała się kontrolka trakcji. Wróciłem z pracy i było coraz gorzej. Postanowiłem zdiagnozować problem VAG-iem wyrzuciło mi błędy:
Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
Scan: 01,02,03,06,08,15,16,17,18,34,35,36,37,45,55,56,57,67,75,76,77
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 4B2 907 401 J
Component: 2.5l/4VTEDC G200SG D09
Coding: 01015
Shop #: WSC 00560
WAUZZZ4B13N048866 AUZ7Z0B2232634
3 Faults Found:
01375 - Valves for Engine Mounting: Stage 1
38-10 - Output won't Switch or Short to B+ - Intermittent
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent
17583 - Pre-Injection Turned Off
P1175 - 35-00 - -
Readiness: N/A
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 614 517 H
Component: ABS/ESP allrad 1728
Coding: 06455
Shop #: WSC 12345
1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-00 - -
Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 820 043 A
Component: A6-Klimavollautomat 0105
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
6 Faults Found:
01809 - Actuating Motor for Temperature Flap: Left (V158)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
01810 - Actuating Motor for Temperature Flap: Right (V159)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)
41-00 - Blocked or No Voltage
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
41-00 - Blocked or No Voltage
01087 - Basic Setting Not Performed
35-00 - -
01044 - Control Module Incorrectly Coded
35-00 - -
Address 15 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 959 655 P
Component: Airbag 8.4EP 2002
Coding: 0000706
Shop #: WSC 02325
1 Fault Found:
00588 - Airbag Igniter: Driver Side (N95)
001 - Upper Limit Exceeded
Address 35 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 962 258 N
Component: Zentralverrieg.,DWA D37
Coding: 06987
Shop #: WSC 02335
3 Faults Found:
01371 - Alarm triggered by Door Contact Switch: Driver's Side
35-00 - -
01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring
35-00 - -
01561 - Left Rear Door
61-10 - Won't De-Safe - Intermittent
Address 56 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 035 186 G
Component: concert II GRO 0008
Coding: 00203
Shop #: WSC 02335
1 Fault Found:
01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
49-10 - No Communications - Intermittent
Błędy nr 01375 miałem wcześniej prawdopodobnie uszkodzona poduszka pod silnikiem.
Błędy dotyczące klimatyzacji także wcześniej, ale to wina prawdopodobnie panelu który jest do wymiany (chyba).
Błąd 00588 jest skutkiem uszkodzonej taśmy w kierownicy gdyż musiałem odkręcić kierownicę i zdemontować taśmę która się rozsypała. Poskładałem ja i było wszystko ok przez około 3 miesiące. W końcu któregoś pewnego pięknego dnia zaświeciła się kontrolka AIRBAG mimo usuwania błędu pojawia się znów.
Resztę błędów nie mam pojęcia skąd się biorą. Wydaje mi się, że te dotyczące alarmu wynikają z niedomkniętych drzwi i kilkukrotnemu zamknięciu ich z pilota.
Powyższe błędy są raczej oczywiste dla mnie jednak interesuje mnie bardziej praca silnika bo to jest kluczowy problem. W tym przypadku błąd 00550, 17583 oraz 18265.
Sprawdziłem kąt wtrysku waha się od około late 0,2 do 0,6 adtc przy 100% wysterowania. Jednak kiedyś wahał się znacznie bardziej. Wtrysk sterujący sprawdzony miernikiem ma 101,5 ohma. Ile powinien mieć sprawny wtrysk sterujący? Chciałem wyregulować kąt wtrysku, jednak pomyślałem że najpierw może ktoś z was forumowicze oceni logi i może coś poradzicie wspólnymi siłami.
Objawy:
1. Silnik głośniej pracuje jakby słychać zawory-twardsza praca.
2. Nierówno zwiększa moc i prędkość obrotową.
3. Wahania mocy i obr występują w okolicy 2,5 tys obr i wtedy silnik się jakby dławi i zaczyna dymić.
4. Kontrolka esp miga lub świeci się przez dłuższy czas.
5 Zauważyłem że pomimo jazdy na tej samej prędkości obrotowej silnik sam zmienia sobie ciśnie doładowania zarówno na postoju jak i podczas jazdy. Widać jak sztanga turbiny pracuje. Raz daj ciśnienie a później nie i tak cały czas.
Załączam logi statyczne, gdyż dynamiczne są nie do wykonania na tak pracującym silniku oraz bardzo według mnie nieodpowiednie tj szkodliwe dla samego silnika.
STATYCZNE:
Grupa 013: http://vaglog.pl/log_250381.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_250382.html
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_250383.html
Grupa 014: http://vaglog.pl/log_250384.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_250385.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_250386.html
Grupa 007: http://vaglog.pl/log_250387.html
Grupa 018: http://vaglog.pl/log_250380.html
Podejrzewam że może to być wina wtrysku sterującego, pompy VP44 zatarcie tłoczka, lub problem z podciśnieniem, egr zapchany, lub sama turbina zacinają się łopatki.
Mam zamiar przeczyścić zaworki N75 i N18 może to coś da, a na pewno nie zaszkodzi, chociaż to głównie kąt. Sprawdziłem wężyki podciśnienia, wąż pomiędzy przepływomierzem a turbiną i wszystko całe. Chcę dokonać regulacji kata jednak chciałbym się upewnić czy to nie wyżej wymieniona np pompa VP44.
Co o tym sądzicie? Co mogę jeszcze sprawdzić? Proszę o ocenę logów i ewentualne sugestie dotyczące mojego problemu. Z góry bardzo dziękuje za wszystkie wypowiedzi.