slawekA6 napisał(a):Gdzie mam jeszcze szukać ewentualnego wycieku ?
Dosyć częstym miejscem ubytku G12 w tych jednostkach (BMK i pochodne) jest chłodniczkaa spalin w układzie EGR.
Z uwagi na trudny dostęp "dla oczu" - zdiagnozowanie tej usterki często sprawia problemy ale na pewno warto traktować to miejsce jako potencjalnie możliwe źródło problemów.
Gdybyś miał "automata" zaproponowałbym pilną kontrolę zawartości miski olejowej w skrzyni biegów ale przynajmniej to zagrożenie Cię omija.
Warto dokładnie przyjrzeć się okolicom pompy wody i poświecić porządną latarką oraz dobrze się przyjrzeć lamelkom na styku z bocznymi zbiorniczkami - szczególnie w dolnych partiach chłodnicy.
To tak "na szybko". Niestety często się zdarza, że ujawnienie wcale niemałej nieszczelności układu chłodzenia - wcale nie jest łatwe ... .
Działaj, byle szybko i konkretnie, bo jeśli (a póki co nie da się tego wykluczyć) ubytek płynu wynika np. z awarii głowicy, to z każdym kilometrem zagrożenie dla silnika może narastać. Na szczęście lwia większość takich ubytków lokuje się jednak w układzie chłodzenia i nie trzeba od razu myśleć o najgorszym.