Witam!
Problem dotyczy A6 C6 3,0 CDYA 10r. Sline, potwierdzony przebieg 150tys. km.
Auto kuca tyłem, a następnie lekko przodem. Po załączeniu zapłonu kompresor podnosi pojazd do wybranej pozycji bez zastanowienia, jednak po 4 godzinach postoju auto opada t.jw. opisałem. Po skanowaniu VCDS'em pokazuje błąd:
Adres 34: Poziomowanie Plik etykiet: Brak
Oznaczenie elementu SW: 4F0 910 553 C HW: 4F0 907 553 A
3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
00446 - Ograniczenie działania na skutek za niskiego napięcia
000 - - - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 3
Wew.licznik błędów: 22
00446 - Ograniczenie działania na skutek za niskiego napięcia
002 - Dolna wartość skrajna przekroczona - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100010
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 2
Wew.licznik błędów: 22
01316 - Sterownik ABS
013 - Odczytać pamięć usterek - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 11101101
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 5
Wew.licznik błędów: 237
Z uwagi na to, iż akumulator był słaby postanowiłem po ustawieniu auta na comfort wyciągnąć go i naładować. Okazało się, że auto bez założonego aku nie opada, stoi tak jak powinno (dwie doby). Po naładowaniu aku i ponownym założeniu, auto znów opada po 4h postoju. Metodą kolejnych prób podłączyłem prostownik na niskim prądzie do akumulatora zainstalowanego w aucie. Wynik był taki, iż auto nie opadło w 4h próbie.
Na logikę należałoby wnioskować, iż kucanie auta nie jest spowodowane nieszczelnością układu/miechów, czy usterką kompresora.
Dodam, iż wykonałem kolejne dwie próby wkładając inne akumulatory 95Ah i 110Ah. Próba z aku 95Ah auto opada, natomiast próba z aku 110Ah auto nie opada.
Zastanawia mnie czy powodem ww. problemu jest niesprawny akumulator i czy auto w stanie spoczynku potrzebuje odpowiednie napięcie (będąc podłączonym do akumulatora), aby utrzymać zadaną mu pozycję dynamic/auto/comfort/lift.
Bardzo proszę o wypowiedzi biegłych w temacie, ponieważ nie wiem czy to normalne zachowanie pneumatyki w C6 czy wyżej opisany stan wiąże się z usterką systemu tego zawieszenia.