Na początek witam wszystkich, od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem zielonej Audi A6 C5 1.8T + LPG 2000r Pytanko dotyczy jasnej skóry (bodajże budyniowa albo beżowa) i nie wiem jak ją doczyścić i czy da się usunąć pęknięcia... Kanapa z tyłu jest w stanie idealnym ale mogłaby być czystsza, pasażer niewielkie pęknięcia + czyszczenie, a fotel kierowcy masakra... Co zrobić, żeby usunąć brud i czy da się usunąć pęknięcia? Próbowałem dzisiaj czyścić mydłem "Bambino" ale niewiele pomogło. Z góry dziękuję za pomoc
RaveZ, chyba najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie odpowiednich środków czyszcząco konserwyjących Korzystam z takiego zestawu (używam wersji soft ale można zastosować wersję strong, to kwestia wyboru czy stopnia zabrudzenia)
Poglądowo środki do czyszczenia i konserwacji skórzanej tapicerki => http://showcarshine.pl/22-skora Jest w czym wybierać. Oczywiście wiele sklepów detailingowych ma w swojej ofercie środki do czyszczenia tapicerki skórzanej np firmy Lederzezntrum specjalizującej się w renowacji skóry.
RaveZ napisał(a):czy da się usunąć pęknięcia
Trudno określić zaawansowanie pęknięć Twojej tapicerki ale jest wiele możliwości aby je usunąć/ zniwelować. Nie wiem czy w Twoim przypadku jest potrzeba zastosowania płynnej skóry (oprócz innych środków). Również nie wiem czy chcesz to wykonać we własnym zakresie czy zlecić to profesjonalnej firmie ( np w kwestii pęknięć). Poniżej filmik dotyczący możliwości renowacji skóry (co prawda nie dotyczy tapicerki samochodowej ale zasada jest podobna).
Poglądowe zdjęcia dotyczące renowacji skórzanej tapicerki Przed
Dziękuję za pomoc. Renowacja zamieszczona na filmiku wygląda na strasznie kosztowną, a że u mnie te pęknięcia jakoś tragicznie nie wyglądają to postaram się później zamieścić zdjęcia tych pęknięć. Na szczęście nie ma tego dużo . Większość zabrudzeń udało mi się usunąć mydłem i gąbeczką (ponoć trik handlarzy) ale nie dokładnie pod światłem widać różnicę w odcieniach skóry między stronami wewnętrznymi i zewnętrznymi fotela ( tak jak na zdjęciach wyżej).
Jesli autor niema nic przeciwko to dołączę do tematu. Tez mam jasna (szarą) skórę. U mnie siedzenia można by odświeżyć ale niema tragedii. Bardziej kłopotliwa jest kierownica. Mam cały jasny środek włącznie z deska i kierownicą. Jest na niej mocne jakby odbarienie czy jak to nazwać tak jakby wytarta, ciemne brudne. Tak jak na foto (to zapożyczone z neta zjęcie)
Czy tymi metodami da sie tego pozbyć a przynajmniej zniwelować ten efekt? Kolorystykę kierownicy i deski mam jak na foto. Jak cos to mogę zrobic foto swojej kierownicy.
pastaldo, myślę że w tym Topiku coś znajdziesz na temat doprowadzenia kierownicy do bardzo dobrego stanu/wyglądu jeżeli... nie interesuje Cię obszycie (rzecz jasna) Zbyszek ma parę Asów w rękawie tylko... pomału je wyciąga
pastaldo, ta kierownica na fotce ma starty lakier. Tzn. skóra jest polakierowana na szaro i ten lakier się już starł. Nie da sie tego zatuszować. Można polakierować kierownicę na nowo lub obszyć nową skórą
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości
pastaldo napisał(a):Czy tymi metodami da sie tego pozbyć a przynajmniej zniwelować ten efekt?
pastaldo, można spróbować/ zastosować środki z : -Lederzemtrum bardzo dobre środki ,ale pojemności opakowań są chyba trochę większe. Mają też farbę w sprayu, niestety o ograniczonej kolorystyce i to rozwiązanie byłoby chyba lepsze do całej kiery. No i ceny trochę inne.
- Renomat np. Saphir 100 ml (do oczyszczania) 40 zł i krem do renowacji z pigmentem 30 zł, ale niestety kolorystyka jest ograniczona http://multirenowacja.pl/krem-do-renowa ... aphir.html To rozwiązanie zastosowałem i mogę powiedzieć że ok. Po prawie dwóch latach jedno miejsce muszę delikatnie odświeżyć ( z własnej winy). Dla mnie na plus to czarna skóra więc z doborem pigmentu nie było problemu.
Niestety zdjęcia nie oddają rzeczywistego koloru. Obszywanie odpada bo nie mam ochoty na tak wielka ingerencję tym bardziej dość drogą. Bardziej był bym skłonny za kilkadziesiąt złotych odświerzyć kierownicę nawqet jak nie będzie wyglądała jak nowa. Mam tez fotel rozpruty na szwie i jak kupowałem nici do szyciaq skóry tez w sklepie miałem problem z doborem nici i oczywiście wybrałem coś bardziej w beżowy niż szary. Trzeba by z fotelem albo kierowncą byc na miejscu i wybierać i porównywać bo aparaty tez róznie w zależności od oświetlenia odwzorowują barwy. Koenig, 14gris nie wiem czy na zdjęciu tak tylko wygląda ale on jest jakiś taki mocno ciemny, bardziej przypowina mi kolor tych łat na kierownicy niż reszty zdrowej skóry.
zibi06, tez wydaje mi się że uzywanie tych barwników na fragmentach kierownicy było by chyba kiepskie. Bardziej bym się skłaniał własnie do pociagnięcia tym całej kierownicy. A jak wyglądała by taka procedura? Najpierw trzeba by pewnie całą przejechać takim miekkim klockiem ściernym i ja zmatowić? Później któryms tym oczyszczaczem a następnie naniesienie barwnika? Jak masz jako takie doświadczenie w tej materii to pokazałbys sposób na taką renowację.
Szkoda że mam zwykłą trójramienną kierownicę. Marzy mi się troche multifunkcja czteroramienna ale tego jak na lekarstwo w tym kolorze.
To co Panowie? Zamawiamy wszyscy Saphir'a i zobaczymy komu lepiej wyjdzie? Fakt - największym problemem jest kolor a w zasadzie jego dobór do naszych "sterów".
To moja:
Też nie wiem/mam obawy, czy dobiorę odpowiedni kolorek Zdecydowałem, że jednak nie chcę iść na łatwiznę i od razu wysyłać do obszycia Jak wyjdzie dupa (z mojej renowacji) - to obszyje.
Zbyszku - udzielisz Nam (uszczegółowionej) instrukcji? Jak (po kolei) się do tego wszystkiego zabrać?