Logi problem z odpalaniem

Logi problem z odpalaniem

Postprzez Agresor85 » 2014-03-08, 18:34

A6c5 1.9tdi 110km problem z odpaleniem rano,trzeba kręcić kolo 5 sekund trzęsie całym samochodem. Na ciepłym odpala na dotyk.Sztanga turbiny pracuje bez zacięć, brak błędów dotyczących silnika/ turbiny
Wymieniłem:
-Świece,czujnik temperatury,akumulator,
Kompresja w cylindrach 27 26 27 23...




Audi A6 1,9 tdi 110 ps Logi statyczne, BS-y

http://vaglog.rtnet.pl/zbyszut_163814.html Log (000,000)
http://vaglog.rtnet.pl/zbyszut_163810.html Log ( 001)
http://vaglog.rtnet.pl/zbyszut_163815.html Log (003,003)
http://vaglog.rtnet.pl/zbyszut_163813.html Log (004,004)
http://vaglog.rtnet.pl/zbyszut_163811.html Log (007)
http://vaglog.rtnet.pl/zbyszut_163812.html Log (011,011)
http://vaglog.rtnet.pl/zbyszut_163809.html Log (013)
Avatar użytkownika
Agresor85
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 2014-02-04, 21:36
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVG 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999

Re: Logi problem z odpalaniem

Postprzez zibi06 » 2014-03-08, 19:33

Agresor85, przyglądając się logowi 000 (bs czyli ten drugi ;) ) zastanawiam się czy czasami kąt wtrysku nie jest zbyt wczesny ?
W drugiej pozycji (po czasie) pokazują się wartości 65-66 a o ile się nie mylę powinny oscylować w granicach 49-51 do 54.
Ale może poczekajmy na opinię innych..
Ps. Egr masz zaślepiony lub "nieczynny" ale o tym już wiesz...
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 2004
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Skoda Superb
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9 TDI BPZ
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007

Re: Logi problem z odpalaniem

Postprzez Piotruś » 2014-03-09, 03:32

Agresor85, z logów nie wynika żadna na tyle ewidentna usterka, która wskazywałaby problem z uruchamieniem zimnego silnika.
Niestety w tych jednostkach (ogólnie 4-cylindrowych z VP37) zdarzają się pompy wtryskowe, które nijak nie chcą funkcjonować z wykorzystaniem fabrycznych wartości nastawczych ale całkiem dobrze sobie radzą po przestawieniu ich (metodą prób i błędów) - nieraz niesłychanie daleko od normy.
Bardzo trudno mi powiedzieć, czy w Twoim przypadku zachodzi wwym. możliwość - w kazdym razie ja akurat bym próbował.

Przykro mi, że nie potrafię wskazać bardziej precyzyjnej odpowiedzi ale myslę, że dobrzy byłoby zgłosić się do fachowca starszej daty, który zamiast komputera podejdzie do sprawy rozumowo i wypróbuje kilka sztuczek, które czasami przedłużają życie silnika przykładowo na kolejne 100 tyś.km. - ale do tego bezwzględnie potrzebne jest doświadczenie praktyczne. Z wielkim żalem lecz przez neta ja nie bardzo wiem co jeszcze moznaby Ci zaproponować (zasugerować) ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 6540
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Logi problem z odpalaniem

Postprzez Agresor85 » 2014-03-09, 08:50

Znaczy przedłużyć życie silnika czyli problem najprawdopodobniej tkwi w silniku i jej kompresji czy w pompie wtryskowej? Niestety takich ludzi to ciężko znalezć :-/
Avatar użytkownika
Agresor85
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 2014-02-04, 21:36
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVG 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999

Re: Logi problem z odpalaniem

Postprzez Piotruś » 2014-03-09, 10:26

Agresor85,
Agresor85 napisał(a):Znaczy przedłużyć życie silnika czyli problem najprawdopodobniej tkwi w silniku i jej kompresji


Jeżeli tylko pomiar kompresji wykonano zgodnie z warunkami, to moim skromnym zdaniem nie jest źle.
Podejrzewam, że silnik ma jakieś 250 - 350 tys. przebiegu, więc "jakiśtam" ubytek od wartości nominalnych być musi ale daleko mu jeszcze do problemów rozruchowych. Zróżnicowanie pomiędzy cylindrami również nie wykracza ponad jakiekolwiek normy ("zwyczajowe" i książkowe).

Agresor85 napisał(a):czy w pompie wtryskowej?

Podchodząc do sprawy rutyniarsko - oczywiście układ wtryskowy jest tutaj najbardziej podejrzanym, zaś pompy VP37 relatywnie często potrafią robić sceny właśnie takie jak opisałeś.
Czy jest to na pewno dobry kierunek poszukiwań - przepraszam ale nie wiem.
Napisałem tylko w jakim kierunku najprawdopodobniej ja prowadziłbym poszukiwania. Czy słusznie to już wyszłoby w praniu i logice następujących po sobie czynności.

Bywa bardzo różnie, a ja nie lubię budować fatalistycznych obrazów grozy bez wyraźnych powodów.
Nie dalej jak w zeszłym tygodniu byłem świadkiem (na szczęście nie uczestnikiem) baaardzo podobnej sytuacji, tylko kompresja była niższa i chociaż w tamtym przypadku pomogła już tylko ... wymiana silnika, to jednak poprzedzona wielokrotną diagnostyką i konsultacjami.

Agresor85 napisał(a):Niestety takich ludzi to ciężko znalezć

Wiem. Ale praktycznie nie ma innego wyjścia, bo przecież szkoda płacić kasę jakiemuś lamerowi, który będzie wymieniał wszystko po kolei a i tak nie przyjdzie mu do głowy co naprawdę warto zrobić ... .

Pozdrawiam. Jakby coś, zawsze możemy próbować ponownych konsultacji <luzik>

Pozdrawiam, Piotr.
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 6540
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Logi problem z odpalaniem

Postprzez Agresor85 » 2014-03-09, 11:03

Samochód ma 295tyś przebiegu nie wiem czy realny ale co do stanu samochodu dałbym mu wiele mniej :-D spróbuje z tym kontem wtrysku na początek tylko muszę podzwonić poszukać gdzie zrobią to prawidłowo żeby wykluczyć tą drogę poszukiwań.. samochód zbiera się bardzo dobrze lepiej niż oczekiwałem wiec mam nadzieje że to nie będzie silnik :-/ dzięki za rady i pomoc jak tylko zrobię to co napisałem od razu dam znać.
Avatar użytkownika
Agresor85
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 2014-02-04, 21:36
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVG 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999

Re: Logi problem z odpalaniem

Postprzez knap22 » 2014-03-09, 11:05

Kolego, miałem to samo w takim silniczku jeżeli rozrusznik, akumulator, świece i kąt ok w basic seting to odepni czujnik temperatury jeżeli zapali od szczala to jedz do tunera niech ci dawkę startowa w mapach dygnie do gory lub zastosuj przekaznik z opornikiem na czas odpalania żeby ecu dało większą daweczke paliwa na rozruch. Pewnie silnik ahf lub bliźniaczy.
knap22
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2014-03-02, 22:45
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Piotr

Re: Logi problem z odpalaniem

Postprzez knap22 » 2014-03-09, 11:19

Dawkę paliwa wogole bym dygnal na 3,2 nastawnikiem. Jest taka zasada im większa wartość tym mniej paliwa dostaje.
Największą dopuszczalna dawka to jak się nie mylę 2.2 ja zawsze ustawiam na 3.2 i jest ok.
knap22
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2014-03-02, 22:45
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Piotr

Re: Logi problem z odpalaniem

Postprzez Piotruś » 2014-03-09, 11:25

Knap22, wszystko racja, tylko Twoje propozycje są pomocne przy problemach z rozruchem ciepłego (lub nawet jedynie lekko podgrzanego) silnika, a tutaj problemem (tak przynajmniej zrozumiałem) jest "ten pierwszy", czyli "całkiem zimny" rozruch, a w tym przypadku "dawka uderzeniowa" na pompie powinna rozruszać silnik w czołgu, a nie tylko AFN'a ... ;-) .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 6540
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Logi problem z odpalaniem

Postprzez Agresor85 » 2014-03-09, 12:52

Tak jak Piotr napisał pierwszy rozruch albo jak stoi dość długo wiec to nie wchodzi w gre rozumiem?
Avatar użytkownika
Agresor85
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 2014-02-04, 21:36
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVG 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999

Re: Logi problem z odpalaniem

Postprzez Piotruś » 2014-03-09, 13:12

Agresor85 napisał(a):Tak jak Piotr napisał pierwszy rozruch albo jak stoi dość długo wiec to nie wchodzi w gre rozumiem?

Jeśli masz na myśli zwiększanie dawki - raczej nie tędy droga (na zimno dawka i tak jest "końska", do tego grzejące świece ... ) .
Przy tym ABSOLUTNIE nie chcę podważać sugestii Kolegi knap22, bo one rzeczywiście często się dobrze sprawdzają ale przeważnie jednak w nieco innych warunkach rozruchowych.
Tak jak mówiłem - może być młody wiekiem - ale do tego przypadku najbardziej przyda się fachowiec starszej daty, czyli prawdziwy znawca samochodów (mechanik) a nie informatyk z kursem doszkalającym ;) .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 6540
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Logi problem z odpalaniem

Postprzez Agresor85 » 2014-03-09, 15:13

hehehe dobrze jestem już w trakcie poszukiwań osoby która ustawi mi ten wtrysk
Avatar użytkownika
Agresor85
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 2014-02-04, 21:36
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVG 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999

Re: Logi problem z odpalaniem

Postprzez Agresor85 » 2014-03-09, 17:20

W środę bądz sobotę będzie nastawiany kąt wiec wtedy dopiero coś będę wiedział
Avatar użytkownika
Agresor85
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 2014-02-04, 21:36
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVG 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

cron