Ocena logów 2,5 TDI BAU

Ocena logów 2,5 TDI BAU

Postprzez kozdro » 2015-04-14, 21:43

Witam i proszę forumowiczó o ocenę logów.Generalnie silnik na wolnych obrotach cyklicznie przerywa jakby na którymś cylindrze nie było wtrysku paliwa poza tym ciężko zaczął zapalac i na ciepłym i na zimnym. Dzięki .
BASIC SETTINGS:
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_213113.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_213114.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_213111.html

STATYCZNE:
Grupa 013, 014, 018: http://vaglog.pl/log_213115.html
Grupa 004, 007, 011: http://vaglog.pl/log_213110.html
Grupa 000, 001, 003: http://vaglog.pl/log_213112.html
Proszę o pomoc i sugestie.
kozdro
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2015-04-14, 21:10
Lokalizacja: Oława
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Krzysztof

Re: Ocena logów 2,5 TDI BAU

Postprzez Piotruś » 2015-04-15, 09:04

Witaj kozdro,

Masakryczna korekcja 2-go cylindra, silnie rozbiegane dawkowanie paliwa i delikatnie mówiąc błądzący kąt wtrysku.
Przy tak rozległych odchyłkach, z samych logów nie da się wskazać, która patologia jest przyczyną, a która skutkiem.
Teoretycznie może to być "luźny" pasek rozrządu (osobiście wątpię), uszkodzenie wtryskiwacza(-y) (no niby tak ale jakoś też mi się nie wydaje), albo problem z wałkiem rozrządu lub hydrauliką zaworową (uszkodzona dźwignia lub hydropopychacz).
Moim zdaniem najbardziej prawdopodobna wydaje się ostatnia opcja, czyli pęknięty pierścień krzywkowy na wałku rozrządu lub awaria hydrauliki.
Uważam, że jedyną możliwością poznania faktów będzie demontaż pokryw zaworowych po obu stronach i wnikliwa ocena tego co tam się okaże (po uprzednim sprawdzeniu naciągów paska rozrządu i pompy wtryskowej ale to trwa moment).

Koniecznie daj znać co się okaże.
Moim zdaniem dalsza eksploatacja, a nawet odpalanie motora jest WYKLUCZONE, by nie powiedzieć "zabronione" ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 6540
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Ocena logów 2,5 TDI BAU

Postprzez kozdro » 2015-04-15, 11:00

Witam,dzięki za reakcje auto u mechanika ,dam znać,ggdy będę coś wiwiedział.Słychać pod prawą klawiaturą (patrząc od przodu)dziwne dźwięki coś jakby tarcie .
Pozdro
Odnośnie korekcji to chyba miałeś a myśli 6 wtrysk i ew. 3wtrysk <okok>
kozdro
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2015-04-14, 21:10
Lokalizacja: Oława
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Krzysztof

Re: Ocena logów 2,5 TDI BAU

Postprzez Piotruś » 2015-04-15, 11:35

kozdro napisał(a):Odnośnie korekcji to chyba miałeś a myśli 6 wtrysk i ew. 3wtrysk

Używając precyzyjnych określeń - oczywiście chodzi o korekcję 6-tego cylindra (czyli najbliższy ściany grodziowej po stronie kierowcy).
Warto jednak przypomnieć, że korekcja czasu pracy akurat tego cylindra nie przeświadcza, że:
- akurat z tym cylindrem jest faktyczny problem
- wysoka korekcja nie wskazuje na uszkodzenie wtryskiwacza (możliwych usterek jest multum)

Czekamy na werdykt :!: :!:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 6540
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Ocena logów 2,5 TDI BAU

Postprzez kozdro » 2015-04-15, 13:29

Poczekamy,dzięki
kozdro
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2015-04-14, 21:10
Lokalizacja: Oława
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Krzysztof

Re: Ocena logów 2,5 TDI BAU

Postprzez kozdro » 2015-04-18, 18:51

Witam wszystkich a zwłaszcza Piotrusia,który chyba śpi na forum bo odpowiedz na post jest bardzo szybka <brawo>
Do rzeczy,temat mojego BAU już wyjaśniony otóż moja małżonka zatankowała benzyne <nerwus> .Całe szczęście zachowała się rozsądnie i nie odpalała motoru,przyjechał mechanior zaprzyjaźniony ze stacją paliw i wypompował całą zawartość zbiornika (po zsumowaniu ilości zatankowania i resztek wszystko się niby zgadzało) i zatankował 40 litrów diesla do ponoć pustego baku.Oddałem auto do zaprzyjaźnionego mechanika .Ten sprawdził ciśnienie spręźania było ok(25 bar na każdym clindrze) postanowił sprawdzić przewody paliwowe i filtr paliwa i co się okazuje :[ czuć zapach benzyny!.Jak wszyscy wiemy nasze autka posiadają
dwa zbiorniki paliwa jakimś sposobem zostało spore ilości nie tego paliwa i nawet zatankowanie 40 l diesla nie wyczyściło zbiornika.Koleś odkręcił 2 dekle pod siedzeniem i ręcznie opóźnił bak a po wlaniu 20 l ropki motorek zaczął pracować prawidłowo..Aby być w pełni spokojnym pojeździe jeden dzionek zrobię logi i wrzucę na forum do porównania. Piotruś prośba o interpretację. Na zakończenie cóź powiedzieć PROZA <glupek> ŹYCIA
Pozdrawiam kozdro
kozdro
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2015-04-14, 21:10
Lokalizacja: Oława
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Krzysztof

Re: Ocena logów 2,5 TDI BAU

Postprzez Piotruś » 2015-04-19, 06:36

kozdro napisał(a): po wlaniu 20 l ropki motorek zaczął pracować prawidłowo..Aby być w pełni spokojnym pojeździe jeden dzionek zrobię logi i wrzucę na forum do porównania.

Ciekawe co pokażą nowe logi <mysli> . Posiadasz może jakieś wcześniejsze, statyczne odczyty 013, 014 i 001 :?:
Czekamy.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 6540
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Ocena logów 2,5 TDI BAU

Postprzez kozdro » 2015-04-19, 07:32

Witam mam logi z 2012 roku,później wrzucę.Teraz startuje Intruder em na zlot gwiaźdźisty do Częstochowy. Siemka
kozdro
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2015-04-14, 21:10
Lokalizacja: Oława
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Krzysztof

Re: Ocena logów 2,5 TDI BAU

Postprzez kozdro » 2015-04-19, 20:18

kozdro
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2015-04-14, 21:10
Lokalizacja: Oława
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Krzysztof

Re: Ocena logów 2,5 TDI BAU

Postprzez Piotruś » 2015-04-19, 21:17

Różnice w korekcjach są bardzo duże, choć i wtedy niskie nie były, Czekamy na nowe logi dla porównania gdy trochę pojeździsz na czystym ON.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 6540
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Ocena logów 2,5 TDI BAU

Postprzez kozdro » 2015-04-20, 05:48

Pojeźdźę kilka dni i zrobię logi zobaczymy <stres>
kozdro
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2015-04-14, 21:10
Lokalizacja: Oława
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Krzysztof


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron