Ocena logów. Przerywanie silnika na wolnych obrotach.

Ocena logów. Przerywanie silnika na wolnych obrotach.

Postprzez wini1981 » 2015-12-16, 17:12

wini1981
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2015-10-29, 19:05
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: wini

Re: Ocena logów. Przerywanie silnika na wolnych obrotach.

Postprzez Piotruś » 2015-12-16, 18:19

Może uściślijmy: przerywa czy narywa ?
Jeśli przerywa szukaj powietrza w paliwie, jeśli narywa naucz się z tym żyć, bo pozbycie się tej przypadłości jest niemalże niemożliwe i ZAWSZE kosztuje majątek. "Pomijając" taki drobiazg, że skuteczną naprawę akurat tej przypadłości w PL potrafi przeprowadzić trzech ludzi, a przynajmniej nigdy nie słyszałem o nikim więcej ... .

Logi, jak na BDG, są niewiarygodnie prawidłowe ale podejrzewam, że akurat wtedy gdy logowałeś narywania nie było :?:

W statycznym 004 ewidentnie widać, że pompa wtryskowa nie daje rady utrzymać prawidłowego kąta wtrysku, co na 99% można połączyć z narywaniem.
Na Twoim miejscu, doraźnie (bo powodów usterki tym nie usuniesz), proponuję KONIECZNIE przestawić kąt wtrysku w okolice 0*.
Będzie to jakaś tam ulga dla VP44, a silnik zacznie pracować nieco bardziej twardo ale równo (przynajmniej w pewnym stopniu).
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 6540
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Ocena logów. Przerywanie silnika na wolnych obrotach.

Postprzez wini1981 » 2015-12-16, 23:35

Auto przerywa tak jakby ktoś na sekunde odciął paliwo. Brak powietrza w paliwie.
Problem ten nie występuje zawsze. Jesli juz jest to zauważam go tylko jak silnik pracuje na wolnych obrotach. Byłem już u mechanika.
Po diagnozie zaślepił mi na próbę przewód EGR i od tamtej pory nie stwierdziłem żadnego przerywania.
Według mechanika mam założoną przepływkę od innego modelu i to przerywanie jest tym spowodowane. Czy da sie to sprawdzić na podstawie logów na postoju bo tylko tak diagnozował mi auto?
Do rozwiązania problemu potrzebna jest według niego modyfikacja oprogramowania silnika ( programowe wyłaczenie EGR) lub nowa przepływka.
Czy mogę jeszcze sam to jakoś zweryfikować ?
Jeśli się to potwierdzi to powstaje pytanie czy odłączenie EGR jest bezpieczne dla tego silnika? Silnik pracuje teraz twardo no i zdecydowanie wolniej się nagrzewa.
Poza tym problemem zarówno z pracą i mocą silnika jest wszystko ok.
Narywanie jest tak minimalne, że przypomina mi się tylko jak o tym myśle.
Dziękuje za rade z tym kątem wtrysku.
wini1981
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2015-10-29, 19:05
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: wini

Re: Ocena logów. Przerywanie silnika na wolnych obrotach.

Postprzez Piotruś » 2015-12-17, 07:56

wini1981 napisał(a):Auto przerywa tak jakby ktoś na sekunde odciął paliwo. Brak powietrza w paliwie.

Więc na 99,9% mówimy o narywaniu. Zresztą nic zaskakującego w tym modelu.

wini1981 napisał(a):Problem ten nie występuje zawsze.

Dokładnie tak jak mówisz.

wini1981 napisał(a):Jesli juz jest to zauważam go tylko jak silnik pracuje na wolnych obrotach.

Bo tak jest ale to wcale nie znaczy, że w wyższym zakresie obrotów wszystko jest dobrze.

wini1981 napisał(a):Byłem już u mechanika.Po diagnozie zaślepił mi na próbę przewód EGR i od tamtej pory nie stwierdziłem żadnego przerywania.

W logach absolutnie nie ma śladu po zaślepieniu EGR'a. Pracuje jak najbardziej prawidłowo.
Co jednak ważniejsze EGR w żadnym razie nie powoduje narywania motorem. Całkowicie fałszywy trop nawet gdyby układ był niesprawny a zawór uszkodzony. Zwykły zbieg okoliczności.

wini1981 napisał(a):Według mechanika mam założoną przepływkę od innego modelu i to przerywanie jest tym spowodowane.

Kolejny nonsens, podobnie jak z EGR'em. Mechanik po prostu nie ma bladego pojęcia jak szukać usterki to wymyśla sobie trudne do zweryfikowania historyjki.
Co jednak najważniejsze, w logach przepływka kapitalnie reaguje na ruchy EGR'a i łopatek turbo.

wini1981 napisał(a):Do rozwiązania problemu potrzebna jest według niego modyfikacja oprogramowania silnika ( programowe wyłaczenie EGR) lub nowa przepływka.Czy mogę jeszcze sam to jakoś zweryfikować ?

MASAKRA :!: :!:
Omijaj tego debila szerokim łukiem i przekaż mu propozycję żeby najął się do kopania ziemniaków, bo każde bardziej złożone zajęcie zdecydowanie wykracza poza jego możliwości intelektualne. Nie jest to żadna złośliwość z mojej strony tylko chłodna ocena faktów po tym co przeczytałem.

wini1981 napisał(a):Jeśli się to potwierdzi to powstaje pytanie czy odłączenie EGR jest bezpieczne dla tego silnika? Silnik pracuje teraz twardo no i zdecydowanie wolniej się nagrzewa.

Napiszę Ci to jeszcze raz - EGR w Twoim aucie jest czynny i prawdopodobnie w pełni sprawny. Nawet gdyby nie był nie ma to związku z narywaniem.
Przepływka analogicznie. Jedyne co powinieneś koniecznie zaślepić to głupia gęba idioty, który naraża Cię na całkowicie bezzasadne koszty swoją debilna gadaniną.

wini1981 napisał(a):Poza tym problemem zarówno z pracą i mocą silnika jest wszystko ok.

Subiektywnie tak. W uszczegółowionej diagnostyce najprawdopodobniej nie bardzo.

wini1981 napisał(a):Narywanie jest tak minimalne, że przypomina mi się tylko jak o tym myśle.

Bardzo możliwe. Tym bardziej, że nie widać tego nawet w logach (prócz rozjechanego kąta wtrysku). Dlatego w poprzednim poście zaproponowałem byś nauczył się z tym żyć. Przynajmniej na razie.
W żadnym razie nie idź drogą wskazaną przez druciarza sugerującego ingerencję w program i likwidację EGR. Jedyne co osiągniesz to pogłębienie dopiero "początkującej" awarii.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 6540
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Ocena logów. Przerywanie silnika na wolnych obrotach.

Postprzez wini1981 » 2015-12-17, 09:29

W logach nie ma śladu po zaślepieniu EGR'a dlatego bo go powtórnie podłączyłem do pomiarów:).
Bardzo Ci Piotruś dziękuje za opinie tak jak piszesz bez sensu się narażać na niepotrzebne koszty.
Ciężko o dobrego mechanika w Warszawie albo ja mam takie szczęście:)
Jeśli możecie kogoś polecić w Wawie lub gdzieś w okolicach to będe bardzo wdzieczny bo niedługo czeka mnie wymiana rozrządu i chciałbym powierzyć to komuś zaufanemu.
A jesli chodzi o to narywanie kogo Piotruś możesz mi polecić w celu rozwiązania problemu.
Samochodem tym zrobiłem osobiście 170 tys. km takze bradziej tu chodzi o sentyment niż pieniądze:)
wini1981
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2015-10-29, 19:05
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: wini

Re: Ocena logów. Przerywanie silnika na wolnych obrotach.

Postprzez Piotruś » 2015-12-19, 09:00

wini1981 napisał(a):A jesli chodzi o to narywanie kogo Piotruś możesz mi polecić w celu rozwiązania problemu.

Ogólnie staram się unikać polecania, a na Mazowszu to już zdecydowanie nikogo.
Owszem, być może jest ktoś godny zaufania ale musisz sobie poszukać, najlepiej "poza internetem".
W kwestii narywania BDG/BDH będzie Ci trudno znaleźć wiarygodnego fachowca, szczególnie w początkowej fazie uszkodzenia.
I naprawdę nie łudź się, ze jakiekolwiek manewry z EGRem lub "modyfikacją" oprogramowania będą skuteczne w długiej perspektywie czasu.
Za dużo takich silników osobiście ponaprawiałem żeby nie wiedzieć w czym tkwi problem i jak go zlikwidować.

Skorzystaj z archiwum naszego Forum, znajdziesz trochę więcej informacji w temacie.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 6540
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Ocena logów. Przerywanie silnika na wolnych obrotach.

Postprzez wini1981 » 2015-12-19, 10:15

Dzięki Piotrus

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
wini1981
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2015-10-29, 19:05
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: wini

Re: Ocena logów. Przerywanie silnika na wolnych obrotach.

Postprzez wini1981 » 2015-12-19, 10:18

Dużo mi rozjasniles. A Ty osobiscie zajmujesz się naprawa tych silników? Czy jest możliwość weryfikacji i naprawy u Ciebie?jeszcze raz wielkie dzięki za pełne naświetlanie tematu.

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
wini1981
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2015-10-29, 19:05
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: wini

Re: Ocena logów. Przerywanie silnika na wolnych obrotach.

Postprzez Piotruś » 2015-12-20, 20:10

wini1981 napisał(a): A Ty osobiscie zajmujesz się naprawa tych silników?

Kiedyś bardzo dużo, aktualnie nie dotykam żadnego 2,5 TDi .

wini1981 napisał(a): Czy jest możliwość weryfikacji i naprawy u Ciebie?j

Dzięki za propozycję ale (od dłuższego czasu) nie.

Podpowiem Ci tylko, że w razie nasilenia objawów, dla bezpieczeństwa silnika powinieneś sprawdzić kondycję i ewentualnie wymienić rozpylacze DSLA wtryskiwaczy paliwa. Absolutnie nie zlikwiduje to narywania ale zabezpieczy silnik (komory wirowe tłoków) przed nagarowaniem lub wypaleniem.
Tak się składa, że w silnikach BDG/BDH wtryskiwacze są o wiele mniej trwałe od modeli wcześniejszych, co powoduje zaburzenia w procesie wtrysku paliwa i nie dosyć, ze potęguje zjawisko narywania, to może doprowadzić do trwałego uszkodzenia tłoków i powodować szkodliwe przeciążenia elementów towarzyszących.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 6540
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Ocena logów. Przerywanie silnika na wolnych obrotach.

Postprzez wini1981 » 2015-12-20, 23:02

Jeszcze raz dzięki Piotrus:)

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
wini1981
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2015-10-29, 19:05
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: wini


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron