[A6 C5 2,5TDI AKE] Poproszę o ocenę logów i błędów

[A6 C5 2,5TDI AKE] Poproszę o ocenę logów i błędów

Postprzez pastaldo » 2013-09-10, 23:08

Witam,

Z jednej strony poproszę możnych tego forum z odpowiednią wiedzą o analizę logów, które są moimi pierwszymi od zakupu samochodu. Mam wrażenie że samochód jest słabszy niż był po zakupie (fakt była zima). Czasami jest lepiej a czasami gorzej wiec nigdy nie mam pewności że np przy wyprzedzaniu się nie zawiodę. Zaznaczam że nie było noflautów tak jak miewałem to w poprzednim AFN. Z drugiej strony o rozszyfrowanie błędów które sa niżej wklejone.

STATYCZNE

000 -> http://vaglog.rtnet.pl/pastaldo_141561.html
001 -> http://vaglog.rtnet.pl/pastaldo_141569.html
003 -> http://vaglog.rtnet.pl/pastaldo_141563.html
004 -> http://vaglog.rtnet.pl/pastaldo_141562.html
005 -> http://vaglog.rtnet.pl/pastaldo_141564.html
007 -> http://vaglog.rtnet.pl/pastaldo_141565.html
008 -> http://vaglog.rtnet.pl/pastaldo_141566.html
010 -> http://vaglog.rtnet.pl/pastaldo_141567.html
011 -> http://vaglog.rtnet.pl/pastaldo_141572.html
013 -> http://vaglog.rtnet.pl/pastaldo_141568.html
014 -> http://vaglog.rtnet.pl/pastaldo_141570.html
015 -> http://vaglog.rtnet.pl/pastaldo_141571.html

BS

000 -> http://vaglog.rtnet.pl/pastaldo_141573.html
003 -> http://vaglog.rtnet.pl/pastaldo_141575.html
004 -> http://vaglog.rtnet.pl/pastaldo_141610.html
011 -> http://vaglog.rtnet.pl/pastaldo_141574.html


DYNAMICZNE

000 -> http://vaglog.rtnet.pl/pastaldo_141576.html
001 -> http://vaglog.rtnet.pl/pastaldo_141578.html
003 -> http://vaglog.rtnet.pl/pastaldo_141582.html
004 -> http://vaglog.rtnet.pl/pastaldo_141580.html
005 -> http://vaglog.rtnet.pl/pastaldo_141577.html
007 -> http://vaglog.rtnet.pl/pastaldo_141579.html
008 -> http://vaglog.rtnet.pl/pastaldo_141581.html
009 -> http://vaglog.rtnet.pl/pastaldo_141583.html
010 -> http://vaglog.rtnet.pl/pastaldo_141584.html
011 -> http://vaglog.rtnet.pl/pastaldo_141586.html
013 -> http://vaglog.rtnet.pl/pastaldo_141585.html
014 -> http://vaglog.rtnet.pl/pastaldo_141589.html
015 -> http://vaglog.rtnet.pl/pastaldo_141587.html
019 -> http://vaglog.rtnet.pl/pastaldo_141588.html

Co do logów dynamicznych zrobiłem na wszelki wypadek co się dało korzystając że miałem drugą osobę do robienia. Statyczne i BS w kazdej chwili moge poprawić co potrzeba.

Logi te łączą się delikatnie z moim wątkiem o tym jak jeździć tym samochodem żeby jako tako się zbierał.
ake-180km-6-bieg-manual-jak-tym-jezdzic-t515.html

Poniżej błędy które po skasowaniu i zaraz kolejnym skanie wróciły wszystkie bez wyjątku. Jakbyście byli w stanie je rozszyfrować był bym wdzięczny, a szczególnie te z pod adresu 35 bo nic mi to nie mówi. Szczególnie ten 01366 - Opened Due to Crash Signal o którym pewnie bym pomyślał że samochód miał dzwon ale jak kupowałem go i czytałem błedy VAGiem to tych błędów nie było. Czy może mieć znaczenie że samochód dojechał mi do murku na parkingu bo się stoczył przypadkiem? Ewentualnie jak sie kasuje takie błędy?

VAG-COM Version: Release 311.2-N


Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
Scan: 01,02,03,06,08,15,16,17,18,34,35,36,37,45,55,56,57,67,75,76,77

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 4B2 907 401 F
Component: 2.5l/4VTEDC 0000SG D04
Coding: 01015
Shop #: WSC 02325
00000059 130 106LC150_1.V77569828184
No fault code found.

Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 614 517 H
Component: ABS/ESP allrad 1328
Coding: 06455
Shop #: WSC 02325
No fault code found.

Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 820 043 AD
Component: A6-Klimavollautomat 0104
Coding: 00103
Shop #: WSC 23331
1 Fault Found:
01592 - Air Quality Sensor (G238)
37-00 - Faulty

Skipping Address 15-Airbags

Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 920 933 G
Component: KOMBI+WEGFAHRS. VDO D03
Coding: 00060
Shop #: WSC 67814
WAUZZZ4BZ2N000375 AUZ7Z0A1789064
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent

Address 35 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 962 258 D
Component: Zentralverriegelung D35
Coding: 06721
Shop #: WSC 67814
9 Faults Found:
01366 - Opened Due to Crash Signal
35-00 - -
01566 - Activate Signal for Interior Monitor
28-00 - Short to B+
01568 - Signal for Convenience Opening
28-00 - Short to B+
01569 - Signal for Convenience Closing
28-00 - Short to B+
00952 - Signal: Drivers Door Open
28-00 - Short to B+
00955 - Key 1
09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent
01561 - Left Rear Door
59-10 - Can't Unlock - Intermittent
01559 - Drivers Door
60-00 - Won't Safe
01561 - Left Rear Door
61-10 - Won't De-Safe - Intermittent

Address 37 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 035 192 MX
Component: RNS 4.1 H06 BNO 0017
1 Fault Found:
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-00 - -

Address 55 -------------------------------------------------------
Controller: 4Z7 907 357
Component: dynamische LWR D06
Coding: 00050
Shop #: WSC 02325
No fault code found.

Address 56 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 035 192 MX
Component: Radio BNO 0001
Coding: 00117
Shop #: WSC 67814
No fault code found.

Address 57 -------------------------------------------------------
Controller: 4D0 919 146 B
Component: TV Tuner H05 0704
Coding: 0000110
Shop #: WSC 00000
No fault code found.

End -------------------------------------------------------



Z góry wszystkim bardzo dziękuje za poświecenie mi czasu.
Pozdrawiam
Tomek
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 529
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Postprzez RaDeK86 » 2013-09-11, 15:44

Zastanawiają mnie obroty na jałowym, ja mam silnik 2.5 TDI AKN 2000 r. i w swoich logach zauważyłem ze mam obroty w logu statycznym na kanale 4 = 766, a ty masz 742 jaka wartość powinna być prawidłowa? Jest różnica że pastaldo ma inny silnik 2.5 TDI?

Tym crash signal się nie przejmuj zbytnio ja mam to samo, a nigdy nie było żadnego dzwona, zamki w drzwiach świrują pewnie mikrostyki siadają.

Bardziej mnie zastanawia błąd w zegarach w grupie 17 - 01314 - Engine Control Module WTF?
RaDeK86
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 2013-08-31, 07:53
Lokalizacja: Warmia i Mazury
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Radoslaw

Postprzez Piotruś » 2013-09-13, 06:55

Pastaldo, w kwestii tzw. logów można powiedzieć, że ogólny obraz odczytanych wartości jest fajny, w większości prawidłowy i w pełni akceptowalny.

Jedyną sprawą, do której ja bym się przyczepił jest turbina, która nie utrzymuje stanu wolnossącego na biegu jałowym, co potwierdzają też odczyty w nastawach podstawowych (BS).
Mój ostrożny wniosek jest taki, że chociaż w próbie dynamicznej pozornie wszystko wygląda bardzo dobrze, to Twoja turbosprężarka po prostu jest zużyta i wymaga regeneracji mechanizmu zmiennej geometrii (kosztowne serce turbiny czyli wirnik i jego ułożyskowanie najprawdopodobniej cieszą się dobrym zdrowiem).

Myślę, że niekoniecznie już natychmiast ale z czasem powinieneś się oswoić z myślą, że co najmniej "częściowa" regeneracja suszary jest bardzo wskazana.

Co do zapisanych błędów sygnałem "od wypadku" faktycznie nie masz co się przejmować, a litania usterek - w połączeniu z błędem 01314 w liczniku może wskazywać na wadliwy lub źle zamontowany alarm.
Jeśli nie - trzeba kolejno eliminować każdy problem z osobna lub zacząć od sprawdzenia czy moduł centralnego zamka nie jest zawilgocony lub skorodowany.
Słowem - zajęcie dla wprawnego elektryka samochodowego (po nowemu: dla mechatronika ;-) ) .

Z czego wynika uszkodzenie sterownika nawigacji nie wiem.

Błąd czujnika czystości powietrza wskazuje albo na kiepski kontakt albo (częściej) na jego nieodwracalne uszkodzenie (mało kto to wymienia ale kontakt łatwo sprawdzić - czujnik jest zamocowany od przodu do obudowy filtra p.pyłkowego).
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 6540
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez pastaldo » 2013-09-13, 08:01

Dzięki za analizę i uspokojenie że jest ok.

Co do turbiny. Piszesz o częściowej regeneracji czyli zmiennej geometrii. Co masz dokładnie na myśli? Pytam z prostej przyczyny. Jak miałem AFNa to miałem problemy z zacinającą się zmienną geometrią. Czyściłem sam ale zaraz było to samo. Potem kolega podpowiedział mi żeby tę powierzchnię po której ślizgają się kierownice wypolerować.
Ta powierzchnia faktycznie miała wiele wrzerów itp. No więc dorobiłem sobie powiedzmy do wiertarki tarcze polerską i zrobiłem ją na lustro. tam samo kierowniczki a raczej i krawędzie delikatnie papierem zaokrągliłem żeby nie haczyło. Od tamtej pory czyli 2 lata zapomniałem o trybach awaryjnych. fakt wywaliłem wtedy też KAT i zaślepiłem EGR do tego.
Czy w tym przypadku może to była by tego typu naprawa? Bo jak tak to sobie ogarne to sam w zimę jak będzie ciut więcej czasu.

Z tego może też wynikać jak na moje oko czasami mułowaty dół (obroty)? Akurat w trakcie logów gdzy jedzie od można powiedzieć samego dołu nie zauważyłem zwiech ale zdażyło mi się kilka razy że ja mu gaz w podłogę a on przez dłuższy czas brak reakcji na to po czym po 5sek się zaczął zbierać i juz pojechał.

Co do błędów. Sugestia z alarmem może być słuszna. Tzn niby jest ale np brak sygnału dźwiękowego. Do tego jest odcięcie na przycisk i może czasami jak sie nie naciśnie to sypnie błędami. Tylko najdziwniejsze to że przy czytaniu błędów miałem samochód na wolnych obrotach, skasowałem je i bez gaszenia włączyłem spowrotem skan i wróciły te same błędy.

Co do czujnika czystości powietrza to zobacze może faktycznie styki ale to pikuś.
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 529
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Postprzez Piotruś » 2013-09-13, 08:18

Pastaldo, turbina AFN a turbina AKE to dwa różne światy (pomimo tej samej zasady działania).

W AKE czyszczenie za bardzo nic nie da, ponieważ problemy nie wynikają z brudu, tylko z przyczyn czysto eksploatacyjnych (zużycie elementów).
Naturalnie trudno wydawać jednoznaczne wyroki na odległość ale te sporadyczne "zamulenia" w dolnym zakresie obrotów, jak też brak stanu wolnossącego na biegu jałowym - są typowymi dla omawianego "zjawiska" .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 6540
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez pastaldo » 2013-09-13, 08:45

Myślałem że zmienna geometria to to samo tylko inne ułożenie wyjść i wielkość turbiny rózna. Co tam się wypracowuje jesli moge zapytać? Ewentualnie jakie mogą być koszty takiej częściowej regeneracji?

[ Dodano: 2013-09-13, 09:50 ]
ze zdjęć wygląda baaaardzo podobnie do tej z AFNa
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=&t=60034
mówię oczywiście o mechaniźmie nie wyglądzie zewnętrznym
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 529
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Postprzez Piotruś » 2013-09-13, 08:52

pastaldo napisał(a):Myślałem że zmienna geometria to to samo tylko inne ułożenie wyjść i wielkość turbiny rózna. Co tam się wypracowuje jesli moge zapytać? Ewentualnie jakie mogą być koszty takiej częściowej regeneracji?


Koszty zależą od RZETELNEJ diagnostyki w firmie regenerującej. Na dobrych częściach grubo ponad tysiak ...


... ale jeszcze raz zaznaczam, że ja tylko "statystycznie spekuluję" a nie stawiam końcowej diagnozy.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 6540
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez pastaldo » 2013-09-13, 09:59

Ok poprzyglądam się jej dokładnie z zewnątrz może np jest luźno na tym trzpieniu, no ale dobra juz nie zawracam gitary.
Jeszcze raz dzięki.
Pozdrawiam,
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 529
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Postprzez RomanS » 2013-09-14, 10:28

pastaldo, patrząc w 004BS masz wartość 1,2-1,4 BTDC. Jeżeli to prawda, a nie tylko błąd zapisu to masz za wczesny kąt wtrysku.
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 681
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Postprzez Piotruś » 2013-09-14, 11:38

RomanS napisał(a):pastaldo, patrząc w 004BS masz wartość 1,2-1,4 BTDC. Jeżeli to prawda, a nie tylko błąd zapisu to masz za wczesny kąt wtrysku.


004 statyczny a nawet dynamiczny i przede wszystkim statyczny 001 nie potwierdzają tej hipotezy.
Kąt wtrysku jest ustawiony prawidłowo.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 6540
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez pastaldo » 2013-09-14, 11:51

Piotruś napisał(a):
RomanS napisał(a):pastaldo, patrząc w 004BS masz wartość 1,2-1,4 BTDC. Jeżeli to prawda, a nie tylko błąd zapisu to masz za wczesny kąt wtrysku.


004 statyczny a nawet dynamiczny i przede wszystkim statyczny 001 nie potwierdzają tej hipotezy.
Kąt wtrysku jest ustawiony prawidłowo.


To dlatego chciałeś screan z okna VAGa żeby się o tym właśnie przekonać?
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 529
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Postprzez RomanS » 2013-09-14, 12:30

pastaldo napisał(a):Piotruś napisał/a:
RomanS napisał/a:
pastaldo, patrząc w 004BS masz wartość 1,2-1,4 BTDC. Jeżeli to prawda, a nie tylko błąd zapisu to masz za wczesny kąt wtrysku.


004 statyczny a nawet dynamiczny i przede wszystkim statyczny 001 nie potwierdzają tej hipotezy.
Kąt wtrysku jest ustawiony prawidłowo.


To dlatego chciałeś screan z okna VAGa żeby się o tym właśnie przekonać?


No ja widzę tylko to co widzę. W tym temacie. Mając print screena mozna oczywiście coś rozstrzygać. Dlatego zaznaczyłem: " jeżeli to prawda a nie tylko błąd zapisu". Niestety w tym temacie nie ma print screena ? No chyba, że nie zauważyłem :lol:
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 681
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Postprzez pastaldo » 2013-09-14, 12:43

O widzicie. :-o Znowu się złapałem na tym że działam na 2 forach. Na A4-klub kolega Przemik tez mi się wypowiadał na temat logów i prosił o screan. Oto on
Obrazek

Dlatego Piotruś, sory za takie faux pas :-/
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 529
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Postprzez RomanS » 2013-09-14, 12:53

No to wszystko jasne, możesz pominąć mój wpis o kącie wtrysku :-)
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 681
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Postprzez RaDeK86 » 2013-09-15, 10:28

A ja mam pytanie co z tymi obrotami na biegu jałowym, jakie powinny być prawidłowe?
RaDeK86
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 2013-08-31, 07:53
Lokalizacja: Warmia i Mazury
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Radoslaw

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

cron