ad3x napisał(a):Wg mnie trzymałem gaz w podłodze przez ten czas.
Popatrz na log 003 dynamiczny.. Zapis zaczyna się od 1900 obr i w sumie przy "zaślepionym" wężyku EGR-ra wskazania są "normalne", ale po chwili żądanie ECU dla MAF specified zaczyna wynosić 230 mgr/str czyli tak jak przy otwartym EGRZe i MAF Actual jest niski..
Popatrz na zapis od 8 sekundy.. Zaczyna się od 1,5 tyś obrotów i żądanie MAF spec wynosi 850 mgr/str (jest normalne dla logu dynamicznego 003) i MAF actual bardzo szybko rośnie osiągając dobre wartości i przynajmniej wydaje mi się że auto dobrze "jechało".
Następnie jest przerwa w zapisie logowania i od 30 sek wszytko się powtarza, zmniejszają się obroty, do tego jest przerwa w zapisie (pomiędzy 32 a 36 sek).Jest chwilka przerwy w zapisie. Chwilę utrzymuje się ok 1,5 tyś obr ale MAF specified jest ok a actual szybko rośnie..
Dlatego zapytałem "jak z gazem".
ad3x napisał(a):Nie wiem czemu są takie zachwiania.
Rozumiem że Ty jechałeś ktoś inny zapisywał ? Może ze względu na nieodpowiednie warunki "przerywał" zapis
Czy mógłbyś określić na podstawie czego stwierdzasz że auto nie jeździ, to jeszcze nie jest to, nie zbiera się z niskich obrotów
Też jeździłem AVF-em i wiem że biegi 1,2 są "krótkie" (szczególnie "1") ale zbyt szybka zmiana z "2" na "3" (przy spadku obrotów) powodowała jakby "muła" (nawet przy momentalnie wciśniętym gazie na maxa, gdzie auto było na 1000% sprawne technicznie)..
ad3x napisał(a): Egr dokładnie jak opisujesz.
No dobrze, rozumiem że przebieg jest ponad 300 tyś km i EGR może powiedzieć papa, ale na jakiej podstawie stwierdziłeś/ ktoś stwierdził że membrana jest "out" i trzeba kupić nowy EGR ? Znacznie tańszym rozwiązaniem może być próba jego wyczyszczenia która często wystarcza na "dłużej". Nie wiem czy jesteś w stanie wykonać to sam, czy musiałbyś to zlecić mechanikowi więc są to koszty i może być niepewne, czy wolisz "dołożyć" i mieć nowy a nie dodatkowo zaślepiać "blaszką". Możliwe, że przy uszkodzonej membranie samo zaślepienie wężyka nie spełnia swojej funkcji, ale w tej kwestii powinny wypowiedzieć się osoby bardziej kompetentne. Dla mnie EGR jest ekologicznym wymysłem, ale uważam że jeżeli jest to powinien być sprawny (moje zdanie z którym nie trzeba się zgadzać) ponieważ (
jeżeli się nie mylę ) stabilizuje/ wpływa na ciśnienie w układzie dolotowym.