Prośba o sprawdzenie logów BDH

Prośba o sprawdzenie logów BDH

Postprzez ulan62 » 2015-02-17, 18:29

Witam!
Proszę o sprawdzenie logów ,wydaje mi się że trochę ciężko pali, przy odpalaniu przez kilka sekund kopci na błękitno, biało czuć ropę. Może trzeba przeregulować kąt wtrysku, może dawkę startową ? BDH przebieg 320 tys. Poza tym wszystko O.K.
Logi.
Statyczne
000 http://vaglog.pl/log_204041.html
002 http://vaglog.pl/log_204216.html
007 http://vaglog.pl/log_204212.html
009 http://vaglog.pl/log_204213.html
011 http://vaglog.pl/log_204214.html
019 http://vaglog.pl/log_204215.html

BS-y
003 http://vaglog.pl/log_204043.html
004 http://vaglog.pl/log_204042.html
ulan62
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2015-02-17, 18:17
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Janusz

Re: Prośba o sprawdzenie logów BDH

Postprzez Mirooo » 2015-02-17, 18:51

Za Malo tych logow. Daj 001-013-014 , 002-004-005 ,008-010-011 .
Mirooo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 166
Dołączył(a): 2013-09-04, 06:24
Lokalizacja: Kraj nad Wisłą
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003

Re: Prośba o sprawdzenie logów BDH

Postprzez ulan62 » 2015-02-17, 19:07

ulan62
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2015-02-17, 18:17
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Janusz

Re: Prośba o sprawdzenie logów BDH

Postprzez zibi06 » 2015-02-20, 12:21

ulan62, zapytanie:
Czy logi statyczne (np. 001) wykonywałeś z wyłączonymi odbiornikami prądu (typu klima/ nawiewy, światła) ?
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 2004
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Skoda Superb
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9 TDI BPZ
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007

Re: Prośba o sprawdzenie logów BDH

Postprzez ulan62 » 2015-02-20, 15:39

Witam
Tak z wyłączonymi odbiornikami, może radio było włączone
ulan62
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2015-02-17, 18:17
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Janusz

Re: Prośba o sprawdzenie logów BDH

Postprzez zibi06 » 2015-02-22, 12:02

ulan62 napisał(a):przy odpalaniu przez kilka sekund kopci na błękitno

<mysli> Błękitny to chyba olej, ale..

ulan62 napisał(a):przeregulować kąt wtrysku,

Jest ok
ulan62 napisał(a):BDH przebieg 320 tys.

Czy wiesz coś na temat wcześniejszej wymianie/ naprawie wtryskiwaczy ?

ulan62 napisał(a):001 http://vaglog.pl/log_204211.html

Ostrożnie można założyć problem dotyczący "przycierających się" wtryskiwaczy.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 2004
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Skoda Superb
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9 TDI BPZ
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007

Re: Prośba o sprawdzenie logów BDH

Postprzez ulan62 » 2015-02-22, 17:40

Witam
Kupiłem go z przebiegiem 240 tys.po jakiś 20 tys.kupiłem kabelek i zrobiłem logi. Wpadłem na ten sam pomysł wymieniłem wtryski , ale logi pozostały takie same log 13 i 14 identyczne. Po lekturze forum skłaniam się do tematu uszczelnienia pompy ,żadnych drgawek , nierównej pracy silnika o których piszą na forum nie zaobserwowałem(podobno to bolączka BDH) Jeśli chodzi o ten dym przy rozruchu to czuć w nim nie przepaloną ropę jak przy zapowietrzeniu.
ulan62
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2015-02-17, 18:17
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Janusz

Re: Prośba o sprawdzenie logów BDH

Postprzez zibi06 » 2015-02-22, 21:55

ulan62 napisał(a):Wpadłem na ten sam pomysł wymieniłem wtryski

Nowe (059130201G, 059130202G) / po sprawdzeniu w serwisie Bosch-a i wymianie DSLA :?:

ulan62 napisał(a):Jeśli chodzi o ten dym przy rozruchu to czuć w nim nie przepaloną ropę

Musiałbyś rzetelnie sprawdzić sprawność świec żarowych.
ulan62, niestety "via net" określenie koloru dymu jest/ może być mało precyzyjne.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 2004
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Skoda Superb
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9 TDI BPZ
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007

Re: Prośba o sprawdzenie logów BDH

Postprzez Mirooo » 2015-02-22, 22:17

Mnie dziwi wysoka dawka paliwa 7,5 sporoooo. Ciekawe czemu tyle. Nie kopci na czarno?
Mirooo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 166
Dołączył(a): 2013-09-04, 06:24
Lokalizacja: Kraj nad Wisłą
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003

Re: Prośba o sprawdzenie logów BDH

Postprzez Piotruś » 2015-02-23, 07:57

Wysoka liczbowo dawka w logach tak naprawdę świadczy o tym, że do cylindra trafia mniej paliwa niż powinno i dlatego ECU dla podtrzymania funkcji życiowych próbuje zasilić silnik wystarczającą ilością wachy.
W BDH (i BDG) zjawisko zacierających się wtrysków jest typowe, dużo bardziej niż w pozostałych V6 2,5TDi, jednak aby mieć pewność należałoby sprawdzić faktyczną kondycję rozpylaczy na stosownej aparaturze w Bosch'u.

Tak samo jak Kolega zibi06 uważam, że do pogorszenia się rozruchu zimnego silnika, niezależnie od prawdopodobnie przytartych wtrysków, mogą dokładać się niesprawne świece żarowe i na to też wypadałoby zwrócić uwagę.

Jeżeli podniesiona dawka biegu jałowego wiąże się z pogłębiającą się niesprawnością wtryskiwaczy (lub wynika z nieprawidłowo dobranych elementów), sprawą też należy się w końcu zająć, ze względu na hipotetycznie możliwe zagrożenie uszkodzenia komór wirowych tłoków.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 6540
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Prośba o sprawdzenie logów BDH

Postprzez ulan62 » 2015-02-23, 17:04

Wtryski były nowe o takim oznaczeniu , żadnych czarnych ani innych dymów ,oprócz tej przypadłości z odpalaniem rano nic mu nie dolega.Ten poranny dymek zniknie gdy przyjdzie plusowa (+15) temperatura ,świece sprawdzone grzeją.To pogorszenie rozruchu to nie jest jakieś wielki kręcenie ok 5 s ,gdyby ni ten dymek i zapach nie przepalonej wachy to bym tego nie zauważył.
ulan62
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2015-02-17, 18:17
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Janusz

Re: Prośba o sprawdzenie logów BDH

Postprzez ulan62 » 2015-02-23, 19:22

Zapomniałem jeszcze napisać o świecach ,wymieniłem w tym czasie 3 szt ,jestem przekonany że grzeją sprawdzałem je kontrolką ,jeśli macie lepszy sposób oprócz wykręcania każdej to będę wdzięczny.
ulan62
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2015-02-17, 18:17
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Janusz

Re: Prośba o sprawdzenie logów BDH

Postprzez Mirooo » 2015-02-24, 21:40

Najpewniejszą metodą jest pomiar rezystancji - sprawna powinna mieć 0d 0,9 Ohma do 1,2 Ohma lub pomiar prądu pobieranego przez świecę - sprawna powinna pobierać 30A ( zimna ) i pobór powinien spadać.

Nie mniej jak sprawdziłem u siebie to miały 1.2 Ohma a pobierały tylko 7 amperów.....
Mirooo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 166
Dołączył(a): 2013-09-04, 06:24
Lokalizacja: Kraj nad Wisłą
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003

Re: Prośba o sprawdzenie logów BDH

Postprzez ulan62 » 2015-02-28, 08:34

Witam

Guru to dobre słowo, które pasuje do Zibi06 i Piotra, mieli racje.Przepędziłem moje autko pół godziny z prędkością znacznie przekraczającą dopuszczalną prędkość na autostradzie i efekt tego jest widoczny dawka zmniejszyła się z 7,5 do 6,6 ,a poranne dymienie o 50%(zmieniłem kąt wytrysku na 0,2 BTDC ) Po naprawie wtrysków powrócę na 1 ATDC. Wielkie dzięki Wszystkim za pomoc.

Pozdrawiam
ulan62
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2015-02-17, 18:17
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Janusz

Re: Prośba o sprawdzenie logów BDH

Postprzez Piotruś » 2015-02-28, 09:00

Ulan62, bez rozwlekłych elaboratów czemu tak a nie inaczej proponuję:
- zatankuj do pełna, do tego wlej nawet i 0,7l. najzwyklejszego Mixola (do dwusuwów, tego najbardziej ordynarnego i najtańszego) i tak przygotowany wal w trasę (im dłuższe będą odcinki z pedałem gazu w podłodze tym lepiej)
- gdy zużyjesz wwym. mieszankę ponownie zatankuj do pełna i znowu dodaj gdzieś tak ok. 0,5 l. Mixola (postaraj się to wypalić w dynamicznych odcinkach drogowych, przynajmniej w miarę możliwości)
- kilka kolejnych tankowań (a najlepiej gdyby weszło Ci to w stały nawyk) wymieszaj z co najmniej 0,3 - 0,4 l. Mixola

Drobna uwaga dla posiadaczy samochodów z DPF'ami - absolutnie nie stosować wwym. "procedury" w Waszych samochodach bo może być kuku.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 6540
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

cron