roberto napisał(a):Piotruś napisał/a:
Robert, co Ci wiadomo na temat chipsa, z którym jeździsz
Mam się cieszyć czy płakać?
Jeżeli sytuacja widoczna w logach jest wynikiem chipsa, to odpowiedź wydaje się oczywista ... .
roberto napisał(a):Wiem tylko tyle że poprzedni właściciel w obecnej Audi TT 2.0 tfsi ma cipsa na 305 PS,zarzekał się że w A6 nic nie cipsował być może kłamał
Jeśli to była erste hand - kłamał na pewno. Jeśli nie - mógł żyć w podobnej nieświadomości do Ciebie.
roberto napisał(a):Piotruś napisał/a:
- sprawdzić czy mechanizm zmiennej geometrii turbo przestawia się prawidłowo w skrajne pozycje i bez zacięć (filmik z prawidłowo pracującą gruszką znajdziesz w tym topiku:
prosba-o-analize-logow-t536.html)
podczas robienia wczorajszych logów obserwowałem sztangę i chodzi tak jak na filmiku
Tym bardziej czyszczenie EGR wydaje się konieczne.... .
roberto napisał(a):Piotruś napisał/a:
zweryfikować szczelność, a przede wszystkim drożność podciśnienia sterującego pracą turbo i EGR (w tym zaworki N18 i N75)
W razie czego mogę te wężyki zastąpić takimi ze zwykłego sklepu motoryzacyjnego czy raczej kupować w ASO?
Jak najbardziej może być ze zwykłego sklepu tylko zwróć uwagę żeby był zbrojony - musi utrzymać podciśnienie i nie "sklejać się".
roberto napisał(a):Piotruś napisał/a:
- jak już powyżej wspominałem, należałoby rozkręcić cały układ dolotowy i zadbać o jego czystość włącznie zaworem EGR (z uwagi na chipsa może tam być duuuużo nagaru, niestety )
W tym mam doświadczenie ponieważ przeprowadzałem taką operację w poprzednim AKNie
Świetnie
. A w odejmowaniu wydechu celem sprawdzenia drożności katalizatorów też masz wprawę, bo coś czuję, że to będzie kolejne zadanie na Twojej drodze
roberto napisał(a):Piotruś napisał/a:
- warto przeprowadzić regulacje kąta wtrysku, bo obecnie goni za żądaniem sterownika jak prosie w miechu, a po przestawieniu w okolice -1* powinien się ładnie stabilizować podczas nabierania prędkości obrotowej silnika
Rozrząd wymieniany około 15 kkm temu przez pawelk600
Można tylko żałować, że Pawełek nie jest też producentem części - wtedy żadna korekta nie byłaby potrzebna ... .
(ps. patrz przypadek Koleżanki Malboro - u niej też się parametry rozjechały, pomimo zdecydowanie krótszego paska w AWX - już po 13 tyś. od wymiany) roberto napisał(a):Jutro zamawiam uszczelki pod kolektory i całą resztę i zabieram się do roboty
[ Dodano: 2013-08-04, 20:05 ]
Piotruś, byłbym wdzięczny gdybyś mnie poratował numerami wszystkich uszczelek pod kolektory,egr i całą resztę?Niestety nadal mam blokadę rodzicielską na pewną stronkę
Nie wąchaj się ze złodziejami, bo kradzione nie tuczy. Oczywiscie bez problemu przygotuję Ci spis niezbędnych numerów katalogowych .
[ Dodano: 2013-08-04, 23:07 ]Robert:1. Uszczelka metalowa pod klapę gaszącą: 059133074 - szt.1
2. Uszczelka metalowa rury łączącej z kolektorami: 059133073B - 2 szt.
3. Uszczelki metalowe pod kolektory ssące o też ile będziesz je wykręcał: 059129717G - 2 szt.
4. Uszczelka (papierowa) rurki EGR do łącznika kolektorów: 059131797A - 1 szt.
5. Uszczelki zawora EGR i rurki z kolektora wydechowego: 046131547 - 3 szt.
Mam nadzieję, że niczego nie pominąłem ... .