Proszę o ocenę logow

Proszę o ocenę logow

Postprzez PanWiesiu » 2014-11-22, 16:13

Witam.
Auto wpada mi w tryb awaryjny, robiłem dzisiaj log 11 http://vaglog.pl/log_194222.html
Podejrzewam, że wina leży po stronie zatartej geometrii, ale proszę o opinie.
Jak spokojnie rozpędzam auto to do 180 km/h z groszem mogę się rozpędzić, później już auto znowu wpada w tryb awaryjny.

Pozdrawiam
PanWiesiu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 2014-11-22, 16:09
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998

Re: Proszę o ocenę logow

Postprzez cieply111 » 2014-11-23, 18:33

hej ewidentnie przeladowuje,zobacz ruch sztangi jak ona chodzi zrob logi statyczne 011 i bedzie wiadomo czy lopatki czy moze wina n75 lub posprawdzaj podcisnienie moze jakis wezyk puscil,najlepiej zdejmij wezyk z gruchy i dmuchnij w niego jak sa dziurawe wezyki to bedziesz slyczal gdzies powietrze ja tak robilem
cieply111
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 2014-11-18, 14:58
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: Paweł

Re: Proszę o ocenę logow

Postprzez kowal51 » 2014-11-23, 19:27

cieply111 napisał(a):zobacz ruch sztangi jak ona chodzi zrob logi statyczne 011

Dla większego wyjaśnienia zapewne chodzi o 011 BS. Chociaż nie wiem czy przy okazji nie wykonać zestawu logów w/g instrukcji
:arrow: jak-vagowac-swoje-auto-t1699.html (1,9 tdi na pompie wtryskowej)
Dodatkowo proponowałbym odczytać/ podać zapisane błędy (z rozszerzeniami)
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 218
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: Proszę o ocenę logow

Postprzez PanWiesiu » 2014-11-27, 20:34

Nastawy podstawowe:
-000 http://vaglog.pl/log_194796.html
-003 http://vaglog.pl/log_194797.html
-004 http://vaglog.pl/log_194793.html
-011 http://vaglog.pl/log_194795.html
Bloki pomiarowe:
-000 http://vaglog.pl/log_194798.html
-001 http://vaglog.pl/log_194799.html
-003 http://vaglog.pl/log_194800.html
-004 http://vaglog.pl/log_194801.html
-007 http://vaglog.pl/log_194794.html
-011 http://vaglog.pl/log_194802.html
-013 http://vaglog.pl/log_194803.html
Logi dynamiczne:
-000 http://vaglog.pl/log_194804.html
-001 http://vaglog.pl/log_194805.html
-003 http://vaglog.pl/log_194808.html
-004 http://vaglog.pl/log_194810.html
-008 http://vaglog.pl/log_194809.html
-010 http://vaglog.pl/log_194806.html
-011 http://vaglog.pl/log_194807.html

Błędy jakie mi VAG pokazał:
00550 - start of injection regulation 17-10 - control difference - intermittent
00575 - intake manifold pressure 17-10 - control difference - intermittent
01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109) 31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

Powiem szczerze, że nie wiem jak sobie poradzić z zabezpieczeniem na sztandze bez wyciągania turba, jak dla mnie to nie ma tam miejsca :)
Dmuchałem też w ten wężyk to nic nie słyszałem i ciężko szło, ale za to jak wciągałem powietrze to wlatywało przez wężyk za obudową filtra powietrza.
PanWiesiu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 2014-11-22, 16:09
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998

Re: Proszę o ocenę logow

Postprzez kowal51 » 2014-11-29, 00:42

1. Egr nie żyje (zawalony, uszkodzona membrana, lub niesprawny zawór N18) lub jest po prostu zaślepiony..
2. Przynajmniej w BS 011 widać że zmienna geometria chodzi. Warto sprawdzić zawór N75 (jak wskazywał kolega cieply111 ).
Może się przyda => 1-9tdi-avf-awx-afn-uklad-podcisnieniowy-recyrkulacja-spalin-t316.html patrz AFN .
Z takim przeładowaniem wypada coś szybko zadziałać.

Obrazek

3.błąd 00550 Kąt pocżątku wtrysku do poprawy. Możliwe że ciężko pali na zimnym.. Jeżeli czujesz się na siłach to instrukcja jest łatwa do znalezienia w necie.
5. błąd 01237 warto sprawdzić przewód i czyścić => elektrozawór N109 przy pompie VP 37

Obrazek
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 218
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: Proszę o ocenę logow

Postprzez PanWiesiu » 2014-11-29, 02:10

Dzięki bardzo za odpowiedź.
1. Egr na próbę zaślepiłem, aczkolwiek nie widzę żadnej różnicy w jeździe czy odpalaniu, lepiej go "odślepić" ?
2. Akurat przy tej dynamicznej próbie auto wpadło w tryb awaryjny przy 4tys obrotów, każda wcześniejsza próba innych logow, kończyła się przy około 3tys.
1-9tdi-avf-awx-afn-uklad-podcisnieniowy-recyrkulacja-spalin-t316.html - czyli przy łączeniu nr 13, kawałek wężyka ten co idzie w dół w stronę obudowy filtra powietrza nie musi być do czegoś podłączony? u mnie sobie wisi luźno i nie zauważyłem miejsca gdzie mógłbym go podłączyć.
3. W tym rzecz, że auto ani razu jeszcze nie sprawiło mi problemu z odpaleniem na zimno/ciepło, ale fakt, że po wykresie na VAG'u jest dość mocno przestawiony, tyle, że jak ostatnio chciałem go przestawić to mi się torx ukręcił i już brakło czasu żeby się z tym pobawić, jutro będę próbował.
5. Jutro go wyczyszczę, usunę błąd i zobaczymy.

Pozdrawiam.
PanWiesiu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 2014-11-22, 16:09
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998

Re: Proszę o ocenę logow

Postprzez PanWiesiu » 2014-11-29, 17:36

:arrow: 1-9tdi-avf-awx-afn-uklad-podcisnieniowy-recyrkulacja-spalin-t316.html - czyli przy łączeniu nr 13, kawałek wężyka ten co idzie w dół w stronę obudowy filtra powietrza nie musi być do czegoś podłączony? u mnie sobie wisi luźno i nie zauważyłem miejsca gdzie mógłbym go podłączyć."- ogarnąłem dzisiaj, że ten kawałek wężyka ma swoje miejsce w obudowie filtra powietrza, a u mnie swobodnie sobie wisiał odłączony. Nie zmieniło to w ogóle pracy auta (dalej go przeładowuje), ale mogło być tak, że jakiegoś syfu zaciągnął do zaworu n75?

Wykręciłem elektrozawór n109, przeczyściłem, usunąłem błąd i już się nie pojawia, zrobiłem przy okazji logi grupy 000, bo wartości uległy zmianie ( http://vaglog.pl/log_195030.html ), lepiej jest czy gorzej? Tryb awaryjny jednak dalej pozostał, muszę jeszcze ten zawór n75 sprawdzić, ale już brakło czasu.
PanWiesiu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 2014-11-22, 16:09
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998

Re: Proszę o ocenę logow

Postprzez kowal51 » 2014-11-30, 01:18

PanWiesiu napisał(a):1. Egr na próbę zaślepiłem, aczkolwiek nie widzę żadnej różnicy w jeździe czy odpalaniu, lepiej go "odślepić" ?

Zaślepiłeś podkładką/ blaszką czy zdjąłeś wężyk z "grzybka" EGR'a i wężyk zaślepiłeś <mysli>. Jeżeli EGR był/jest sprawny to jakoś tego nie rozumiem, ale każdy robi jak uważa <luzik>.

PanWiesiu napisał(a): lepiej jest czy gorzej?

Lepiej. Opinie są takie że powinien być w przedziale 49- 54 (bliżej 54) więc w takim wypadku można "kosmetycznie" opóźnić.. Ale powinien ocenić to ktoś w realu..
PanWiesiu napisał(a):muszę jeszcze ten zawór n75 sprawdzić, ale już brakło czasu.


PanWiesiu, myślę że warto. Dobrym/szybkim rozwiazaniem byłaby podmiana /pożyczenie 100% sprawnego (używki). Jeżeli się nie mylę możesz go na próbę podmienić/ zamienić miejscami z zaworem N18 (od EGR'a), oczywiście jeżeli ten jest sprawny. Warto jest też sprawdzić "gruchę" turbo, (może jest gdzieś uszkodzona).. Przynajmniej ja, nie napiszę "wyrywaj" turbo, jest do czyszczenia. Sprawdzenie, weryfikacja jest lepszym rozwiązaniem. Moim skromnym zdaniem wybudowanie turbiny to ostateczność. Powinna to być Twoja decyzja ponieważ net to tylko net ( często można tylko przypuszczać/ zakładać, ewentualnie coś doradzić).
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 218
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: Proszę o ocenę logow

Postprzez PanWiesiu » 2014-11-30, 01:27

Grucha z wierzchu wyglada jakby ja rdza zlapala, ale jak ja moge wyciagnac i sprawdzic? Bardzo malo jest tam miejsca moim zdaniem zeby wyciagnac to zabezpieczenie.
Zawor n75 podmienialem juz z n18 ale tez bez roznicy, pozostaje mi jeszcze sprobowac wyczyscic.
PanWiesiu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 2014-11-22, 16:09
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998

Re: Proszę o ocenę logow

Postprzez kowal51 » 2014-12-01, 02:33

PanWiesiu napisał(a):Zawor n75 podmienialem juz z n18 ale tez bez roznicy, pozostaje mi jeszcze sprobowac wyczyscic.

Spróbować można, chociaż jak mawia mój dobry kumpel te N75 są podobno pancerne i to dosyć rzadkie przypadki, ale..
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 218
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: Proszę o ocenę logow

Postprzez PanWiesiu » 2014-12-01, 16:53

Doszedł mi teraz problem, że po czyszczeniu tego zaworu n109, po odpaleniu za zimno, przez około 3sekndy silnik ma podwyższone obroty i puszcza sporą ilość białego dymu.
Się mam z tym autem... <wnerw>
PanWiesiu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 2014-11-22, 16:09
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998

Re: Proszę o ocenę logow

Postprzez zibi06 » 2014-12-02, 17:15

Jakieś wieści ?
PanWiesiu napisał(a):Wykręciłem elektrozawór n109, przeczyściłem, usunąłem błąd i już się nie pojawia,

Rozumiem że błąd był powracającym ? Chociaż zawór podobno odpowiada tylko za odpalenie i wyłączenie silnika to jednak przeczyszczenie spowodowało zmianę kąta początku wtrysku. Samoistna zmiana ? Przynajmniej dziwne.
PanWiesiu napisał(a):Powiem szczerze, że nie wiem jak sobie poradzić z zabezpieczeniem na sztandze bez wyciągania turba, jak dla mnie to nie ma tam miejsca :)

Powiem Tobie tak. Przynajmniej w moich dwóch przypadkach mechanik jednak rozłączył sztangę i sprawdził jak chodzi zmienna geometria i przez jakiś dłuższy czas ręcznie ją rozruszał..Łatwe to nie było i kosztowało to trochę obtarć, ale był pozytywny efekt.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 2004
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Skoda Superb
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9 TDI BPZ
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007

Re: Proszę o ocenę logow

Postprzez rh.rally » 2014-12-02, 21:37

Ustaw porządnie kąt wtrysku (najlepiej w TDI timing - jak najbliżej niebieskiej kreski) i się uspokoi. N109 to zawór start-stop.
Co do turbo. Masz przeładowanie, dlatego przechodzi w tryb awaryjny. Coś wspomniałeś o wężyku, który Ci gdzieś lata luzem. Podłącz go do obudowy filtra - tam jest jego miejsce (jeśli jest 3 kanałowy N75, nie pamiętam jak ma AFN) - to może być przyczyną problemu, jeśli nie ustąpi od razu sprawdź, czy nie zanieczyściłeś zaworu i wężyków - jeśli ten trzeci przewód. tzw. ATMO, latał luzem.
Jak to nie pomoże sprawdź gruchę - może się blokować jeśli jest zardzewiała w środku. Żaluzje sprawdzisz popychając sztangę. Jak nie dasz rady od góry spróbuj z kanału z pomocą kawałka przedłużki <rotfl>
Gruchę i żaluzję możesz też sprawdzić odkręcając ją od metalowego wspornika, na którym się trzyma (dwie śruby na klucz 10mm) - bez konieczności demontażu turbiny czy ściągania zabezpieczenia przy sztandze :)
Gdyby ludzie nie dokonywali zmian w rozwiązaniach istniejących, rozwój byłby obcy... Combustion Engine Software...
rh.rally
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 2014-12-02, 19:11
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: 4x4 Haldex
Skrzynia: Manual
Rok: 2008

Re: Proszę o ocenę logow

Postprzez PanWiesiu » 2014-12-07, 06:27

Odpala już normalnie, ale nie miałem jeszcze czasu z ustawieniem kąta wtrysku ( ukręcone torxy...), wczoraj tylko sprawdziłem działanie gruchy i dźwignię łopatek jak chodzi i na moje oko chodzi płynnie i do końca.
Zawór n75 wyciągnąłem, rozebrałem, wyczyściłem, bo był trochę brudny, posprawdzałem i dalej nic. Czasami nawet jak jeszcze silnik nie jest rozgrzany, a trochę bardziej przyśpieszam, tak do 2.5tys obrotów to potrafi wpaść w tryb awaryjny, po rozgrzaniu już to ustępuje. W poniedziałek powalczę jeszcze z tymi torxami i może uda mi się ustawić ten kąt, ale wątpię żeby miał on tak wielkie znaczenie na przeładowywanie.
PanWiesiu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 2014-11-22, 16:09
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998

Re: Proszę o ocenę logow

Postprzez rh.rally » 2014-12-07, 22:53

PanWiesiu napisał(a):W poniedziałek powalczę jeszcze z tymi torxami i może uda mi się ustawić ten kąt, ale wątpię żeby miał on tak wielkie znaczenie na przeładowywanie.


Z tym kątem miałem na myśli odpalanie.
Gdyby ludzie nie dokonywali zmian w rozwiązaniach istniejących, rozwój byłby obcy... Combustion Engine Software...
rh.rally
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 2014-12-02, 19:11
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: 4x4 Haldex
Skrzynia: Manual
Rok: 2008

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron