[A8 D2 2000R 2,5 TDI AKE 180 ] ROZSZYFROWANIE LOGÓW

[A8 D2 2000R 2,5 TDI AKE 180 ] ROZSZYFROWANIE LOGÓW

Postprzez mkgarbus » 2014-04-16, 19:43

witam,proszę o pomoc z rozszyfrowaniem logów, jakie zrobiłem wg instrukcji ,cieszy mnie powrót na nowe lepsze forum,podziękowania dla Przemka za każda pomoc ,ale znając życie liczę na pomoc Piotrka jak za starych dawnych czasów,od razu napisze ze robiłem i zapisywało gdzieś logi z bloków pomiarowych ale za chiny nie mogę znaleźć, dodam iż audi nie sprawia żadnych kłopotów,żadnych problemów mechanicznych nie zauważyłem ,mam je od pol roku i awarie jako poosiada lub mankamenty to pierdoły, zrobiłem nią 8,5tys km jedyny błąd jaki posiadała to:
VAG-COM Version: Release 409.1-S

Control Module Part Number: 4D2 907 401
Component and/or Version: 2.5l/4VTEDC 0000SG D02
Software Coding: 00012
Work Shop Code: WSC 02313
Additional Info: 00014059 130 106EC150_1.R75468799089
Additional Info: 00014059 130 106EC150_1.R75468799089
1 Fault Found:
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-00 - -

ale czas na sprawdzenie serca wątroby nerek i reszty jej narządów ,stad prośba o sprawdzenie logów,z góry dzięki za pomoc



Grupy: 014 - http://vaglog.rtnet.pl/mkgarbus_169614.html
Grupy: 003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/mkgarbus_169615.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/mkgarbus_169616.html
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/mkgarbus_169617.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/mkgarbus_169618.html
Grupy: 004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/mkgarbus_169619.html
Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/mkgarbus_169620.html
Grupy: 011,011 - http://vaglog.rtnet.pl/mkgarbus_169621.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/mkgarbus_169622.html


ps jak coś złe napisałem nieregulaminowo itp to.... trudno poprawie się następnym razem
mkgarbus
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 16
Dołączył(a): 2013-11-25, 21:56
Lokalizacja: zach-pom
Model: A8 D2,A3 8L
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000 XI
Imię: KUBA

Re: [A8 D2 2000R 2,5 TDI AKE 180 ] ROZSZYFROWANIE LOGÓW

Postprzez kowal51 » 2014-04-19, 16:34

mkgarbus, na tyle ile potrafię
1. Egr nie żyje/ nie funcjonuje lub jest zaślepiony
2. Podwyższone są wskazania dotyczące korekcji wtryskiwaczy
3. Kąt wtrysku (posłużę się opisem):

Piotruś napisał(a):
I.
Najbardziej optymalne nastawy kąta z punktu widzenia żywotności pompy wtryskowej a także pracy silnika
zawierają się w przedziale od minus 0,5* do minus 1,5* (za GMP, late, nach OT).

Zatem prawidłowo ustawiony kąt wtrysku w odczycie nastaw podstawowych (BS) będzie się przedstawiał nastepująco:

1 kolumna .... sec
2 kolumna - 835 obr/min
3 kolumna - "Za późny, Late, Nach OT
4 kolumna - minus 1,0 * (z tolerancją +/- 0,5*)
5 kolumna - 100,2 %

II.
Kąt "zbyt wczesny".

Jeżeli podczas odczytu nastaw podstawowych grupy 004 (BS) wartość 4-tej kolumny będzie dodatnia (bez minusa, lub w innych wersjach programu VCDS w nagłówku pojawi się skrót BTDC) - silnik zawsze, nawet po rozgrzaniu, będzie pracował "twardo" i głośniej.
O ile tylko dodatnia wartość kąta nie jest zbyt duża - nie występuje zagrożenie uszkodzenia elementów mechanicznych silnika, nie pojawia się też zaburzona termika spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, etc. ... .

Czy jest optymalny/ zalecany ...

Sugerując się opisem
Piotruś napisał(a):Koenig zaczął logować nastawy podstawowe kiedy kąt był wczesny - to i taki nagłówek się zapisał (BTDC).
Gdyby Koenig zaczął logować "na późnym" wtedy mielibyśmy nagłówek ATDC zarówno na biegu jałowym (logowanie statyczne) jak i w nastawach podstawowych (BS).
Moim skromnym zdaniem w RossTechu dawno powinni zrezygnować z nagłówków i zastąpić je odpowiednim znakiem "+" lub "-" bezpośrednio przed liczbą wskazującą bieżący kąt wtrysku.
Dopóki to się nie zmieni zawsze ktoś "się złapie" ;-) na ten "niuans", hehe :] .

Zapis 004 Bs rozpocząłeś od Early więc pojawił się napis BTDC i może oznaczałoby to "błąd" odczytu jednakże wartość z logu 000.3 wynosi 79-80.
Porównując podobny log http://vaglog.rtnet.pl/koenig2_151150.html z tematu: http://a6forum.pl/prosba-o-ocene-logow-silnik-bcz-t1113.html gdzie wartości z 004 Bs są bardzo podobne to wartość z logu 000.3 oscyluje w granicach 65- 67 i w tym przypadku wedługo oceny fachowca jest prawidłowa więc podejrzewam/ przypuszczam że jednak oczytany kąt wtrysku jest BTDC.. Gdyby cuś/dla pewnośc/i amatora (jak np. ja) można zobaczyć w realu/ na żywo jakie wskazania pokazuje VAG.
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 218
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: [A8 D2 2000R 2,5 TDI AKE 180 ] ROZSZYFROWANIE LOGÓW

Postprzez Piotruś » 2014-05-01, 17:26

Hejka,

Niestety Kolega kowal51 ma dużo racji, tylko jest zbyt delikatny w ocenie ... .
Szczególnie mam tu na myśli naprawdę mocno zawyżone korekcje niektórych wtrysków - na poziomie przekraczającym 2 mg/suw.
Marcinie - ze względu na to, że z logów ciężko wyczytać wszystko co by się chciało wiedzieć - sugerowałbym Ci rozpoznać co stoi za tak wysokimi korekcjami. Jeżeli są to niesprawne wtryskiwacze - bezwzględnie należy coś z tym zrobić żeby nie zniszczyć (w sensie: nie wytopić) komór wirowych tłoków.
Jeżeli różnice sprawności cylindrów maja jakiś związek z niesprawną hydrauliką zaworową - również nie ma co zwlekać ... .
Na końcu została by kwestia prawidłowej synchronizacji rozrządu ... ale wtedy nie było by tak dużych różnic pomiędzy cylindrami prawej głowicy, a tylko pomiędzy głowicą lewą a prawą ... .

Kąt wtrysku faktycznie jest minimalnie zbyt wczesny ale w mojej ocenie - oprócz nieco pogłośnionej pracy silnika - żadnych negatywnych skutków nie ma. Wręcz przeciwnie - przy takich nastawach silnik i pompa wtryskowa mają lżejszy żywot. Jeśli bardzo Ci zależy - możesz opóźnić nastawy kąta o jakieś 1,5* w stronę minusa ale jw. - szkoda Twojego czasu i energii, a uzyskany "efekt" nie przyniesie żadnych wymiernych korzyści - a wręcz przeciwnie ... .

EGR rzeczywiście jest martwy, co prawdopodobnie powoduje relatywnie wysokie ciśnienie w dolocie. Nie jest to sytuacja idealna, ale od Ciebie zależy na ile jesteś zdeterminowany w doprowadzeniu autka do idealnej sprawności.
Aktualnie (moim skromnym zdaniem) Twoim priorytetem powinny być te zawyżone korekcje !!

Jakby co - pytaj :) !!
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 6540
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: [A8 D2 2000R 2,5 TDI AKE 180 ] ROZSZYFROWANIE LOGÓW

Postprzez mkgarbus » 2014-05-16, 11:42

ej, a wpływ na ciśnienie wtrysków mogą mieć wężyki przelewowe co są przy wtryskach a raczej ich nieszczelność?? dodatkowo jak się wsłucham wydaje mi się ze słyszę jakiś tak jakby przedmuch ty ty ty ty,jakby gdzieś powietrze szlo, jak stoję twarzą do silnika to jakby po lewej stronie ,gdzieś pod pokrywami zaworów,gdzieś na dole, być może uszczelka z kolektora wydechowego czy tłumik na wyjściu z silnika?? albo poprostu jestem przeczulony a dodam iz vag nie pokazuje żadnego błędu
mkgarbus
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 16
Dołączył(a): 2013-11-25, 21:56
Lokalizacja: zach-pom
Model: A8 D2,A3 8L
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000 XI
Imię: KUBA

Re: [A8 D2 2000R 2,5 TDI AKE 180 ] ROZSZYFROWANIE LOGÓW

Postprzez Piotruś » 2014-06-01, 13:38

mkgarbus napisał(a):ej, a wpływ na ciśnienie wtrysków mogą mieć wężyki przelewowe co są przy wtryskach a raczej ich nieszczelność??

Nie. Przelewy do korekcji nic nie mają ale zadbaj o ich szczelność żeby nie utrudniały porannego (zimnego) rozruchu.

mkgarbus napisał(a):dodatkowo jak się wsłucham wydaje mi się ze słyszę jakiś tak jakby przedmuch ty ty ty ty,jakby gdzieś powietrze szlo, jak stoję twarzą do silnika to jakby po lewej stronie ,gdzieś pod pokrywami zaworów,gdzieś na dole, być może uszczelka z kolektora wydechowego czy tłumik na wyjściu z silnika?


Ocena (i opis) odgłosów może być bardzo subiektywna, a więc i mocno myląca.
Spekulując owszem, istnieje czysto teoretyczna możliwość, że słyszysz przedmuchy ale tego przez internet naprawdę nie da się jednoznacznie ustalić. Niestety.

Marcin, ponownie namawiam Cię do precyzyjnego ustalenia powodu zawyżonych korekcji, bo tak to zostać na pewno nie może (chyba, ze masz gdzieś na oku używane ale idealnie sprawne BAU lub pochodne) i nie chce się wnikać w kosztowne naprawy - tylko zamierzasz wymienić całą jednostkę ;-) :?:
To tez jest metoda !!

Gdybyś jednak zamierzał wejść w naprawy swojego silnika, to tradycyjnie czeka Cię podniesienie obu dekli zaworowych, wnikliwa ocena wałków z hydrauliką zaworową, a także demontaż WSZYSTKICH wtryskiwaczy paliwa celem zbadania parametrów na dedykowanym sprzęcie Bosch'a.
To początek i punkt wyjścia do wszystkich innych napraw związanych z silnikiem i jego osprzętem. W obecnych warunkach ekonomicznych warto przemyśleć czy ten kierunek jest słuszny, czy jednak lepiej od razu przełożyć całość :-o ... .
Bezwzględnie rzetelna ocena faktycznej kondycji technicznej kluczowych podzespołów silnika pomoże Ci obrać prawidłowy (logiczny i ekonomicznie zasadny) kierunek postepowania.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 6540
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

cron