Silnik 2.0 TDI - prawdopodobnie problem z turiną

Silnik 2.0 TDI - prawdopodobnie problem z turiną

Postprzez kingspades » 2016-12-28, 23:38

Witam

Jestem zupełnie nowym użytkownikiem Audi A6 C6 o silniku 2.0 TDI, który napotkał na spory problem, jak na razie nie do rozwiązania. Z góry proszę doświadczonych kolegów o fachową pomoc i wyrozumiałość z powodu być może mało fachowego języka.

Opis problemu:

1. Auto wyjeżdża w trasę, po kilku minutach od wjazdu na autostradę zaraz po wyruszeniu zaczyna się dziwnie zachowywać - szarpie na wysokich obrotach (ok. 3 tys. obrotów) - nie chce jechać więcej niż 160-170 km/h. Po krótkim postoju problem znika, dalsza podróż bez zakłóceń. Po kilkunastu dniach problem zaczął powracać, pojawiła się też kontrola świec żarowych oraz check-in.

2. Pierwsze diagnozy - problem z przepływomierzem. Podmiana na inny nic nie dała, nadal problem. Wówczas polecono mi sprawdzenie turbiny.

3. Trafiłem do jednego z zakładów serwisowych o dość uznanej marce. Błędy, które wykazano, to: recyrkulacja spalin - za duży przepływ, przepływomierz powietrza - za niski sygnał oraz sygnał niezrozumiały.

Rozebrali auto, stwierdzili, że mocno zabrudzone są klapy od kolektora i cały układ. Wymienili uszczelkę kolektora dolotowego/wydechowego, zawór EGR, łącznik stabilizatora, zawór sterujący, wyczyścili wszystko. Auto podczas odbioru podczas jazdy testowej spisywało się w porządku. Niestety po dniu, dwóch problem zaczął wracać. Auto traciło moc, szarpało przy 2,5-3 tys. obrotów.

4. Kolejna diagnoza - wymiana lub regeneracja turbiny. Zdecydowałem się na to drugie. Po odbiorze pierwsze dwa dni auto spisywało się bez zarzutu, nawet podczas jazdy po autostradzie na wysokich obrotach. Niestety, potem zaczęły się problemy - szarpanie przy 2,5-3 tysiącach obrotów, wchodzenie auta w tryb awaryjny.

Błąd podczas diagnostyki wykazał: regulacja ciśnienia doładowania - powyżej granicy regulacji. Polecili mi wymianę EGR i miało poskutkować. Po wymianie EGR wyjechałem autem z serwisu i od razu załączał się przy 2,5 tysiącach tryb awaryjny, zapaliła się kontrolka check-in.

Powrót i tym razem wykazało: regulacja ciśnienia doładowania - poniżej granicy regulacji. Wysterowali więc turbinę (tak mi powiedziano).

Dziś odebrałem auto. Udałem się w trasę. Początkowo wszystko OK, jednak przy 3 tys. obrotów zaczęło się pojawiać na szóstym biegu (na autostradzie szarpanie). Auto rozpędzało się dalej do prędkości około 170-180 km/h (obroty max. 3,5 tys.) i dalej nie chciało iść, sam moment przyspieszenia dużo słabszy niż przed początkiem tarapatów. Dodam, że tym razem żadna kontrolka nie pojawiła się podczas całej jazdy (zarówno tryb awaryjny jak i żadna inna).

Po zjeździe z autostrady auto zachowywało się nadal podobnie, czyli szarpanie przy 2,5-3 tys. obrotów na trzecim, czwartym, piątym biegu - nie zawsze, ale jednak.

Zwłaszcza przy gwałtownym dodawaniu gazu. Podczas powolnego dodawania gazu auto dochodzi do 3 tys. obrotów bez szarpania. I tak przez całą drogę, żadnego trybu awaryjnego, żadnych kontrolek, a mimo to jazda przy gwałtownym przyspieszaniu i wysokich obrotach nadal nie taka, jak być powinna. Ponadto, max. osiągi to 3-3,5 tys. obrotów, potem na wysokim biegu nie chce dalej iść.

Dodam jeszcze tylko, że to wygląda tak, jakby coś blokowało tę turbinę. Mam też wątpliwości, na tyle, na ile pomału wgłębiam się w temat, czytając różne fora itp., czy ta turbina w ogóle się załącza, o czym świadczyć może zwiększone spalanie paliwa (podobnie jak podczas wcześniejszych problemów).

To tyle, mam nadzieję, że w miarę całościowo opisałem problem. Proszę o próbę pomocy, za którą będę wdzięczny. Samemu raczej nic nie podziałam, ale być może podpowiem, co faktycznie jest problemem.

Z góry dziękuję i pozdrawiam
kingspades
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2016-12-28, 22:41
Model: A6 C6
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007

Re: Silnik 2.0 TDI - prawdopodobnie problem z turiną

Postprzez Piotruś » 2016-12-29, 10:24

Kingspades, jak dla mnie wszystkie przeprowadzone dotąd "naprawy" dowodzą jedynie żałosnego braku kompetencji wykonujących je "fahofcuf".
Oczywiście wydane w ten sposób pieniądze są Twoją stratą, chociaż powinny być Ci zwrócone w całości.
Wymiana czegokolwiek, a w szczególności wymiana EGR oraz rzekoma regeneracja turbiny bez przeprowadzenia trafnej diagnostyki dowodzą kompletnej impotencji technicznej 'osób, którym zlecałeś te zapewne kosztowne "naprawy".

EGR wystarczyło (na czas próby) odłączyć, a problemy z turbiną diagnozować z użyciem manometra lub komputera diagnostycznego.

Z tego co opisałeś nie trzeba od razu domniemywać szczególnie skomplikowanych awarii, bo wystarczy nawet lekko rozszczelniony dolot (np. często jest to intercooler), a objawy będą takie same jak te, na podstawie których już (bezskutecznie) wymieniono Ci "pół silnika".

Żeby znaleźć jakiś punkt zaczepienia, od którego BYĆ MOZE uda Ci się jakoś sensownie pomóc będą potrzebne:
- numery wszystkich błędów, które kolejno pojawiały się w pamięci usterek sterownika silnikowego
- porządnie zrobione tak zwane logi wg. instrukcji: jak-vagowac-swoje-auto-t1699.html (wykorzystaj instrukcje dotyczące silników AWX/AVF)

Oprócz tego napisz skąd mniej więcej klikasz. Być może znajdzie się w pobliżu jakiś forumowicz pomocny w czynnościach diagnostycznych.

Ponadto, skoro spotkałeś się z rażącą jak widać niekompetencją w niby renomowanym serwisie:
3. Trafiłem do jednego z zakładów serwisowych o dość uznanej marce. Błędy, które wykazano, to: recyrkulacja spalin - za duży przepływ, przepływomierz powietrza - za niski sygnał oraz sygnał niezrozumiały.

Rozebrali auto, stwierdzili, że mocno zabrudzone są klapy od kolektora i cały układ. Wymienili uszczelkę kolektora dolotowego/wydechowego, zawór EGR, łącznik stabilizatora, zawór sterujący, wyczyścili wszystko. Auto podczas odbioru podczas jazdy testowej spisywało się w porządku. Niestety po dniu, dwóch problem zaczął wracać. Auto traciło moc, szarpało przy 2,5-3 tys. obrotów.

to napisz gdzie to było, dzięki czemu pomożesz innym forumowiczom.
A jeżeli nie chcesz takich informacji ujawniać, to wcale nie wspominaj o przebytych perturbacjach, bo oczekując pomocy od innych jednocześnie reglamentując własne doświadczenia - po prostu jest nie teges ... .

Czekamy na spis błędów (najlepiej z rozszerzeniami) i logi.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 6540
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Silnik 2.0 TDI - prawdopodobnie problem z turiną

Postprzez kingspades » 2016-12-29, 11:41

Witam.
Dziękuję za zainteresowanie tematem. Jestem z Grudziądza, województwo Kujawsko-pomorskie. Poczytam instrukcje i postaram się przekazać kody błędów. Chodzi o jeden z zakładów z mojego miasta. Czy mam podać jego nazwę?
kingspades
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2016-12-28, 22:41
Model: A6 C6
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007

Re: Silnik 2.0 TDI - prawdopodobnie problem z turiną

Postprzez Piotruś » 2016-12-29, 12:16

Skoro jesteś z Grudziadza, to moim prywatnym zdaniem, na podstawie NIE TYLKO MOJEGO doświadczenia i wieloletniej znajomości, sugerowałbym Ci kontakt z naszym forumowiczem i fachurą pierwszej klasy Vikisem :
vikis-u1172.html .
Mamy go tez w "polecanych":
mechanik-pomorskie-t5076.html
Po pierwsze w końcu będziesz miał sprawne auto, a po drugie zapłacisz za naprawę tego co faktycznie jest popsute, a nie tego co się komuś zdawało.
Jedynego czego nie wiem i nie chcę decydować za Waldka - nie wiem czy zgodzi się podjąć naprawy po kimś ale uważam, że warto zapytać.
Drugiego takiego Szpeca łatwo nie znajdziesz, o ile w ogóle ... .

Jeżeli się zdecydujesz daj znać -- wyśle Ci jego numer na PW.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 6540
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Silnik 2.0 TDI - prawdopodobnie problem z turiną

Postprzez boguki » 2017-01-03, 10:26

Witam
Kolego kingspades czytając twój problem i historię z nim związaną, przypomina mi się mój problem z turbiną (przeładowania) i diagnoza różnych pseudo mechaników co by tylko po kolei wszystko wymieniali w aucie....ja jednak zanim wymieniłem /zregenerowałem turbinę i wymieniłem cokolwiek postanowiłem sam zrobić logi statyczne i dynamiczne po czym wysłałem na forum (a4 bo sprawa dotyczyła mojej poprzedniej A4 B6 AWX)
Objawy miałem podobne do twoich, turbina wchodziła w tryb awaryjny, przeładowywała, auto nie jechało.
Wystarczyło, że ktoś kto był w temacie zerknął na logi i już było wiadomo, że do wymiany jest czujnik ciśnienia doładowania (chyba całe 50zł kosztował), obyło się bez wymiany turbiny, regeneracji, czyszczenia i bóg wie czego jeszcze...

Wiem, że to trochę inny silnik ale pójdź tym tropem bo u Ciebie może być to samo, szkoda tylko, że ci "pseudo" fachowcy już naciągnęli cie na spore koszty:/
Moja rada (podobnie jak Piotrusia):
1. bezwzględnie zmień mechanika
2. najpierw komplet logów wrzuć na forum, ktoś zawsze pomoże, potem jedź naprawiać

I jak już uporasz się z problemem napisz na forum co zrobiłeś, będzie dla potomnych:)

Powodzenia, pozdr
boguki
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2017-01-03, 09:42
Model: A6 C6
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRF 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2008
Imię: Marcin


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron