Stan pompowtrysków oraz bipy

Stan pompowtrysków oraz bipy

Postprzez marco » 2015-01-20, 19:24

Witam serdecznie.
Proszę o analizę stanu pompowtryskiwaczy, Posiadam Audi A6 C5 1.9TDI 131KM AVF w grupie 013 było:
1cyl. -1.65mg/str.
2cyl.-0.78mg/str.
3cyl.0.28mg/str
4cyl.2.14mg/str.
Zostały wymienione uszczelnienia na pompowtryskach i zamieniony został 1 pompowtrysk z 4. Oto zmiana:
1cyl. 1.84mg/str.
2cyl.-1.08mg/str.
3cyl.0.02mg/str.
4cyl. -0.78mg/str.
Uznałem że winny jest pompowtrysk 1 więc postanowiłem go wymienić na używany, po wymianie:
1cyl.-1.44mg/str.
2cyl.0.33mg/str.
3cyl.1.20mg/str.
4cyl.-0.14mg/str.
grupa 023 1cyl. -43, 2cyl. 7, 3cyl. -4, 4cyl. 3.
Bipy przed wymianą pompowtryskiwacza były w normie.
Pytam o stan pompowtrysku ponieważ koleś obiecywał że jest sprawny.
marco
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2014-08-30, 15:58
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: Marek

Re: Stan pompowtrysków oraz bipy

Postprzez Piotruś » 2015-01-21, 09:44

Marco,
Cokolwiek by nie mówić o korekcjach i jakkolwiek by ich nie interpretować - nie są one wymiernikiem kondycji końcówek rozpylających PD.
Doskonałym dowodem jest cylinder mr 3, który przed wymianą PD cechował się praktycznie zerową kondycją, a po wymianie PD ECU poważnie skorygowało dawkę paliwa "do góry", co dla wielu mehanikuff byłoby dowodem na zatarcie końcówki rozpylającej ... .
Tak niestety nie można.
W Twoim przypadku ewidentnie widać, że wymiana PD skutkuje dużymi zmianami w korekcjach, z czego wstępnie można wnioskować ich zróżnicowaną kondycję ale obiektywne fakty mogłaby przedstawić tylko wnikliwa diagnostyka wtryskiwaczy na stosownym stanowisku diagnostycznym (np. u Galdyska w Krakowie). Wszystko inne to tylko hipotezy i domysły.
Na Twoim miejscu, jeśli nie odczuwasz problemów rozruchowych szczególnie ciepłego silnika i jeśli nie obserwujesz nadmiernego dymienia z rury wydechowej, pojeździłbym co najmniej kilka tysięcy kilometrów i ponownie odczytał korekcje. Jeśli nie będzie pogorszenia parametrów może nie będzie trzeba drążyć tematu ??
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 6540
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Stan pompowtrysków oraz bipy

Postprzez marco » 2015-01-21, 15:50

Piotruś, dzięki za zainteresowanie się tematem.
Chciałem tylko się dowiedzieć czy warto wymieniać ten pompowtrysk ponieważ sprzedawca dał mi gwarancję rozruchową,szkoda było by nie skorzystać.
Po pierwszych dwóch logach byłem niemal że pewny że to wina 1 pompowtrysku. Czy dokrecenie ciut śruby regulacyjnej mogłoby coś poprawić?
marco
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2014-08-30, 15:58
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: Marek

Re: Stan pompowtrysków oraz bipy

Postprzez Piotruś » 2015-01-21, 16:11

Marco, nie wiem jak mógłbym Cię jeszcze przekonać, że korekcje nie oddają stanu technicznego wtryskiwaczy ... .
No sam popatrz sobie jak nerwowo reaguje korekcja dawki PD trzeciego cylindra na wszystkie czynione przez Ciebie ruchy - a to wciąż jedna i ta sama część pracująca w tym samym cylindrze.

Proszę uwierz mi na słowo, że NAPRAWDĘ NIE ISTNEJE możliwość rzetelnej odpowiedzi na Twoje pytanie czy:
marco napisał(a):Chciałem tylko się dowiedzieć czy warto wymieniać ten pompowtrysk ponieważ sprzedawca dał mi gwarancję rozruchową

w oparciu o korekcje i Twoją relację.
Mało tego, ktokolwiek by się poważył na postawienie takiej diagnozy udowodni jedynie, że jest gawędziarzem i błaznem, który nie ma pojęcia co usiłuje skomentować.

Dopóki BIP'y nie wychodzą znacząco poza dopuszczalny zakres nie ma żadnych podstaw technicznych do reklamacji PD oprócz jednej jedynej możliwości polegającej na przebadaniu wtryskiwacza na odpowiednim urządzeniu diagnostycznym, występującym w całej PL w liczbie zaledwie kilku sztuk (wynika to z faktu, że tego typu urządzenia pojawiły się praktycznie po zaprzestaniu produkcji silników PD, więc mało kto inwestuje w umierającą technologię).

I to już naprawdę wszystko co mam do powiedzenia w omawianym temacie. Wyłącznie do Ciebie marco należy ocena na ile zaakceptujesz , a na ile zanegujesz powyższe informacje. Moje możliwości "perswazji" wyczerpały się.

marco napisał(a):Czy dokrecenie ciut śruby regulacyjnej mogłoby coś poprawić?

Po pierwsze naprawdę nie wiem co Ty chcesz poprawiać (korekcje jak na PD mieszczą się w normie) , po drugie nie wiem o jakiej śrubie regulacyjnej mówisz ale jeśli chciałbyś dowolnie zmieniać regulację luzu roboczego PD względem dźwigni od wałka rozrządu to zapewniam Cię, że jest to absolutnie ślepy zaułek, a pomysł wyjątkowo nierozsądny.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 6540
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Stan pompowtrysków oraz bipy

Postprzez marco » 2015-02-05, 20:47

Witam.
Zrobiłem po swojemu. Wysłałem ten pierwszy pompowtrysk do reklamacji, sprzedawca mi go wymienił i po tym co zobaczyłem mogę powiedzieć, że jestem zadowolony :mrgreen:
1cyl. 0.42mg/str.
2cyl.-0.28mg/str.
3cyl. 0.33mg/str.
4cyl.-0.45mg/str.
grupa 023 1cyl. -2, 2cyl. 9, 3cyl. -4, 4cyl. 0.
Przedewszystkim Bipy są dobre, czasem warto spróbować.
Pozdrawiam.
marco
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2014-08-30, 15:58
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: Marek


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

cron