PiotrC5 napisał(a):Witam
Pozbyłem się mojej poprzedniej A6 ale szukam kolejnej tylko że już z rocznika 03/04.
Znalazłem fajną C5 1,9 tdi w sedanie ale z uszkodzoną skrzynią Multitronic. Mam możliwość kupienia pewnej skrzyni Tiptronic od Passata 1,9 tdi AVF. Jeżeli te silniki są takie same to czy bez problemów można przełożyć skrzynię z Passata B5 FL do Audi A6C5?
Skrzynia będzie pasowała P&P czy jednak potrzebne będą przeróbki które w zasadzie wykluczają takie rozwiązanie ?
Dzięki za wszelkie podpowiedzi
P&P na pewno nie będzie.
Po stronie "mechanicznej" oprócz skrzyni potrzebujesz inne koło zamachowe, konwerter i co najmniej kilka innych drobiazgów.
Po stronie elektrycznej czeka Cię praktycznie całkowita likwidacja instalacji obsługującej skrzynię multi, a w jej miejsce musisz zaadoptować zupełnie inną instalację tiptronika - aż po sterownik GCU oraz zespół przełącznika "biegów" na tunelu środkowym.
Szczerze mówiąc - osobiście pierwszy raz spotykam się z takim pomysłem (przeróbki multi na tipa) ale generalnie potrafię sobie wyobrazić realizację czegoś takiego, choć łatwo na pewno nie będzie.
Uważam, że realne szanse na sukces istnieją pod "jednym" niezbywalnym warunkiem, że wraz z tipem "dostaniesz" wszystkie inne części i podzespoły odróżniają te dwa rodzaje napędu (koło zamachowe, konwerter, skrzynia i przełącznik biegów, prawdopodobnie przewody układu chłodzenia oleju, sterownik GCU z obudową, kompletną wiązkę elektryczną skrzyni biegów i tak dalej ... ).
Jaka decyzja
?!