Wojtek66.42 napisał(a):To sprzegło jest dosć droge
U "konkurencji" taniej..
Jednakże może warto wziąć pod wzgląd poniższą wypowiedź:
oli80 napisał(a):Wymień 2 mase na nową i zapomnij,
jak przerobisz na 1 masowe kolo to spadnie komfort jazdy,a tym cherlawym 2,4 v6 krzywdy 2 masie nie zrobisz
"Obrazowo"
Rozkład drgań: koło jednomasowe vs koło dwumasowe Trochę informacji (które może warto przeanalizować):
W zestawach sprzęgła ze sztywnym kołem zamachowym (które mają zastąpić zestaw z kołem dwumasowym) zastosowano specjalną konstrukcję tarczy sprzęgła. Tarcza znacząco różni się od standardowej znajdującej się w zestawie sprzęgła z kołem dwumasowym ponieważ elementy ruchome z koła dwumasowego zostały przeniesione na tarczę sprzęgła (w której dodatkowo zastosowano większe sprężyny tłumika drgań skrętnych). W takim zestawie koło zamachowe jest pozbawione ruchomych elementów (posiada jednolitą konstrukcję) co wg opinii ma to korzystnie wpływać na trwałość zestawu.
Konstrukcja takiego zestawu ma
w miarę swoich możliwości maksymalnie niwelować hałasy, dragania i
zapewnić w miarę optymalną możliwość przeniesienia momentu obrotowego.
Największą zaletą takiego zestawu przede wszystkim jest fakt
że takie zestawy są tańsze od zestawów z kołem zamachowym dwumasowym.
Ale czy tańsze jest lepszym rozwiązaniem ?
Należy jednak pamiętać że taki zestaw ma swoje wady. Ważnym aspektem jest to że
zestaw ze sztywnym kołem zamachowym nie jest w stanie skutecznie zniwelować hałasów i wibracji które są generowane przez jednostki napędowe w takim stopniu jak zestaw z kołem dwumasowym. W zestawie sztywnego koła wszystko ma swoje granice do którego momentu drgania i hałasy będą skutecznie stłumione. Negatywnym objawem zastosowania takiego zestawu mogą być odczuwalne/ słyszalne wibracje i odgłosy dochodzące z okolic silnika i skrzyni biegów. Jeżeli nie, to zapewne odczuje to układ napędowy samochodu. Zastosowanie sztywnego koła zamachowego ma wpływ na elementy skrzyni biegów, (np. łożyska, synchronizatory)co powoduje ich szybsze zużycie. Wypada nadmienić że taka zmiana również nie jest bez wpływu na żywotność półosi napędowych.
Dlatego może warto rozważyć jakim aspektem chcemy się kierować podczas zmiany/zamiany na zestaw ze sztywnym kołem zamachowym. Na pierwszy rzut oka zapewne przemawiający jest aspekt finansowy
(porównując kompletne zestawy) , ale wypada pamiętać że podzespoły auta (ze względu na wiek, przebieg ) w jakimś stopniu są już zużyte.
Czasami taniej, po prostu wychodzi drożej. Wojtek66.42 napisał(a):Czyli co opłaca sie bardziej wymienic 2 mase na nowa??
Generalnie zasada jest taka wymienia się komplet i
u kogoś kto zrobi to fachowo i da gwarancję na wykonaną usługę. Oczywiście jest trochę drożej, ale wszytko zrobione jest za "jedną robotą". Samo koło dwumasowe to koszt ok 1550 pln (LUK)..
Ale każdy ma swoje priorytety, sam decyduje/ wybiera.